HP Chromebook x360 14-da0300nd

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

HP Chromebook x360 14-da0300nd Review

iRinze 22 oktober 2019, 205 views Product gekocht

HP Chromebook x360 14-da0300nd

Een mooie Chromebook voor een prima prijs. Snel, stevig en een mooi formaat!

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Snelheid
  • Toetsenbord

Minpunten

• Glossy scherm

Intro

Ik heb deze Chromebook aangeschaft als vervanger voor mijn MacBook Pro uit 2009. De reden om nu voor een Chromebook te gaan, heeft voornamelijk te maken met het feit dat ik voor het werk en studie minder eisen hoef te stellen aan de laptop.

Bouwkwaliteit

Ik ben positief verrast over de bouwkwaliteit. De Chromebook voelt erg stevig aan door de behuizing van aluminium. Het scherm daarentegen is gemaakt van plastic. De scharnieren in het scherm voelen ook zeer stevig aan.

Scherm

Het scherm is 35,6 cm (14") FHD touchscreen. De kleuren komen door het glossyscherm goed uit de verf. Met daglicht spiegelt het scherm wel behoorlijk. Als ik een minpunt moet noemen, dan is het deze. 'S Avonds ziet het scherm er prachtig uit.

Snelheid

De Chromebook is onwijs snel door een combinatie van het (8GB) werkgeheugen, het OS en de 64 GB eMMC-opslag.

Software

De grootste verandering voor mij is de software. Chrome OS werkt natuurlijk wezenlijk anders dan MacOS. Mijn eerste ervaringen zijn echter positief. Door middel van de Google Playstore kan ik apps downloaden (Spotify, 1Password, Outlook etc) die ik veel gebruik. Mocht deze functionaltieit ontbreken, dan weet ik niet of ik voor Chrome OS had gekozen.

Heb jij ook een HP Chromebook x360 14-da0300nd?