Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router Review

c.lemmers 25 mei 2010, laatste update op 25 mei 2010, 1.348 views

Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router

Pluspunten

• Instel mogelijk heden
  • Signaal sterkte

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Word meer als handwarm

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
De aankoop

Aangekocht in augustus 2009 als vervanging van een Linksys WRT54GL.

Instelmogelijkheden

Te veel om op te noemen dus maar enkele eruit genomen
Dyndns.
Portforwarding.
Static Routing.
Remote toegang.

de prestaties

Bereik is uitstekend.
Compatibiliteit is goed.
Routering in combinatie met Ziggo 50/5 is uitstekend (speedtest.net 49/4,9)
Firmware in gebruik 4.0.0.9 (ondertussen is 4.0.0.11 uit)
Doorvoersnelheid op G tussen de 2,5 en 3 MB.
Doorvoersnelheid op N tussen de 7 en 9 MB.

Betrouwbaarheid

Helaas niet zoals verwacht.
Na 9 maanden gebruik gaf hij een rookwolk
en wilde niet meer werken.
Na wat uitzoek werk via Google hebben meer mensen dit probleem.

Garantie

Sitecom geeft levenslange garantie.
maar na bovenstaande rookwolkje toch maar omgeruild voor een Linksys WRT610N.

Heb jij ook een Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router?

Helaas niet zoals verwacht.
Na 9 maanden gebruik gaf hij een rookwolk
Bij mij precies hetzelfde ondanks dat ik hem zelfs op blokjes had gezet vanwege de warmte.
Deze router heeft volgens mij gewoon een ontwerpfout, namelijk de niet aanwezige koeling.
Gezien de dikte van het apparaat ook niet zo gek. Garantie geclaimed en ik heb nu de opvolger die helaas wit, maar ook meer als dubbel zo dik is.
Koelingsprobleem is ook niet meer aangwezig.
Er zijn een aantal routers geweest met een probleem in de voltregulator. Deze problemen zijn opgelost en kapotte producten worden uiteraard gewoon omgeruild voor gelijkwaardige producten.
Versie 2 is nu ook uit: http://sitecom.com/Wirele...ng-Router-II/WL-309/p/785

Een maat van me heeft dit ook. Zijn wireless wil ook wel eens wegvallen en DNS, kun je dat ding weer rebooten. Ding wordt idd best warm.
precies na 9 maanden heeft de mijne ook de geest gegeven.
Hitte probleem
Ik heb er ondertussen 2 versleten, even afwachten wat ik krijg ter vervanging.

Beide hebben het ongeveer een jaar volgehouden., maar dat was dus al bekend als ik bovenstaande berichten lees :D

Heb ook de fabriek een mail gestuurd.
Inmiddels is mijn WL-308 overleden.

Waarschijnlijk gewoon te warm geworden, hing aan de tv kast met voldoende ventilatie. Doet niks meer, reageert niet op reset. Lampjes branden wel, alleen het wireless SSID is nu TimeOut1 8)7 .

Nu maar een NetGear WNDR3700 besteld.
Hier nog 1, bijna 11 maanden volgehouden, doorgebrand. Direct gratis een WL-309 meegekregen van de Paradigit _/-\o_
En hier dan nog eentje.........!
Eerste router gekocht in augustus 2009. Na het regelmatig wegvallen van de verbindingen begon de behuizing aan de onderzijde ook nog weg te smelten zo heet werdt hij. Uiteindelijk heeft hij in februarie 2010 de geest gegeven. Terug naar de winkel en direct een nieuwe gekregen. Hiermee het zelfde probleem na enkele maanden.
Deze werdt ook ontzettend heet en begon regelmatig weg te vallen. In juni 2010 gaf deze ook de geest. Weer terug naar de winkel, maar nu werdt het een probleem.
Ik kreeg geen nieuwe want deze waren niet meer leverbaar. Ik moest maar bijbetalen voor de opvolger.
Ik had al vernomen dat andere winkels de opvolger meegeven als je in de garantieperiode terugkomt met deze voor sitecom bekende klacht.
Helaas deze winkel niet...(Zercom)
Vandaag (na 3 maanden.......gewoon te belachelijk voor woorden) te horen gekregen dat er een nieuwe router voor me klaar ligt. En ja hoor...........ze hebben ergens bij een leverancier nog een partijtje op de kop kunnen tikken van hetzelfde type WL-308. Ik krijg dus weer de WL-308 met alle brandrisico's van dien!! Contact opgenomen met Sitecom zelf. Deze gaven aan dat de router vervangen moet worden voor een zelfde product dan wel een beter product zonder bijbetaling. Dit zou wettelijk zo geregeld moeten zijn en winkels mogen niet zomaar hun eigen wetten verzinnen.
Bij Sitecom een referentienummer laten aanmaken en weer terug naar de winkel met dit verhaal. Ik wil dus niet meer de WL-308, maar dat deze vervangen wordt voor de WL-309 zonder bijbetaling. Ik heb geen poot om op te staan, want ze leveren nu een zelfde product. Hopen dat mijn huis niet afbrand en na een paar maanden zal deze ook wel weer de geest geven. Misschien heb ik dan meer kans op de WL-309?