Logitech MX Vertical

Specificaties Radiogestuurde muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Vertical Review

woukabouter 9 oktober 2019, laatste update op 9 oktober 2019, 289 views Product gekocht

Logitech MX Vertical

Logitech. Kwaliteitsproduct zoals altijd. Bevalt zeer goed, ondanks de korte gewenningsperiode.

Pluspunten

• Batterijduur
  • 3 PC's koppelen door een druk op de knop

Minpunten

• Geen unifying opbergvakje
  • Bluetooth koppeling

Ik bezit op dit moment net iets te veel muizen (bijna een plaag). Het liefst heb ik de wat groter geschapen modellen waar ik mijn hele hand om heen kan leggen, dat was tot op heden 'ergonomie' voor mij. Ik heb onder andere de volgende:

- De voorganger voor het werk, eigenlijk veel te klein. https://tweakers.net/pric...-marathon-mouse-m705.html
- Standaard gaming muis thuis. Bijna perfectie voor mij. https://tweakers.net/pric...performance-mouse-mx.html
- Privé laptop, eigenlijk niet tevreden over. Rubber wordt snel vies/voelt niet lekker. Wel goede bluetooth in combinatie met een ultraboek. https://tweakers.net/pric...itech-m720-triathlon.html
- Het werk scheept mij als tekenaar op met de goedkoopste Dell, altijd al als backup in mijn tas.

Als Technisch tekenaar (Microstation) gebruik ik de muis meer dan welk apparaat dan ook. Afgelopen weken begon ik toch RSI-achtige pijntjes te voelen. Op aanrader van een collega toch een meer ergonomisch model uitgezocht.

Omdat ik Logitech zeker waardeer voor zijn kwaliteit was de keuze niet lastig. Dit model meteen van onze Duitse vrienden gekocht en binnen 2 dagen al binnen. Toch weer mooi goedkoper dan onze rood-witte markthal. Ik ben toch niet gek?

De eerste dagen had ik nog erg veel last van het stukje tussen duim en wijsvinger. Die drukt hard op de muis, omdat mijn hand nog de neiging heeft om plat te willen liggen. Maar geen enkele moeite om over te schakelen tussen liggend en staand, ook geen moeite met klikken. Wat mij betreft mocht hij nog wel iets verticaler.

Eerst met bluetooth verbonden, zonder problemen. Na de laptop uit slaapstand wou hij toch niet meer verbinden. Best lastig, naar de instellingen zonder muis. Toch maar weer terug op de ouderwetse Unifying USB ontvanger. Nergens meer last van.

Bijgeleverde software nog niet geïnstalleerd, mag ik uiteraard niet van de baas, maar uit ervaring van thuis zou dat best handig moeten werken.

Bovenop zit een knop waarmee je de DPI kunt instellen. (Werkt zonder software meteen out of the box.) Switcht tussen 'langzaam' en 'normaal-snel'. Maar waarom zou je hem op langzaam zetten? Het is voor veel mensen uiteraard wennen zo'n snelle muis, maar de voordelen daarvan zijn dat je je hand minder beweegt. De eerste week zul je overal voorbij schieten, maar daar wen je ook vanzelf aan. Er staat niet voor niets als je de doos opent "Geef dit product een kans om aan te wennen".

Wat ik nog mis is het snel scrollen. Mijn thuis en oude werk-muis heeft zo'n knop waarmee je de rem van het muiswiel kunt afhalen. Die gebruik ik dus enorm vaak, klik uit - slinger aan wiel - klik aan. Nu is het toch weer ouderwets scrollen wat voor mijn gevoel toch weer 'veel' bewegen is.

Of ik er thuis mee ga gamen? Verwacht het niet. Maar van de week zeker nog even uitproberen mocht ik nog een uurtje niet op kantoor doorbrengen.

Misschien leuk om te melden, het betreft een USB-C. Zo gaan we eindelijk langzaam over op de nieuwe standaard.

Is het de beste economische muis? Als ik mijn collega's moet geloven niet. Maar het is zeker een verbetering van de standaard muis.

Heb jij ook een Logitech MX Vertical?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech