1 review

Specificaties 13,3" • 2560x1600 (WQXGA) • 128GB • Overig - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Pro 2019 13,3" met Touch Bar, i5 1,4GHz, 8GB intern, 128GB (Qwerty) Spacegrijs Review

aaradorn 8 oktober 2019, 705 views Product gekocht

Snel, stevig en mooi, zelfs een windows mens is overgestapt.

Pluspunten

• Snel
  • Mooi Scherm
  • Goede speakers
  • Stevig gebouwd
  • Touchbar

Minpunten

• 2 thunderbolt poorten
  • Toetsenbord vooral goed voor short bursts

Een prachtig snelle laptop, deze windows user is zelfs overgestapt. (met een leuke aanbieding bij de mediamarkt)

Je gaat er niet op kunnen gamen, als je dat wilt, kun je beter kijken bij MSI of ROG etc. dit is een laptop die het een dag uithoud zonder stroom en er ook nog netjes mee uit ziet. De scherpe randen en het mooi metalen uiterlijk verkopen echt het premium in Apple. Zelf was ik nooit een Apple fan, ik ben een echte gamer, maar zodra mijn opleiding af was gelopen en mijn game computer meer dan genoeg deed, heb ik mijn MSI laptop, maar verkocht, hij was ontzettend snel, maar het uiterlijk was niet geschikt voor een werk vloer en de batterij was lachwekkend. Na lang zoeken en veel meningen te hebben gehoord ben ik, maar eens gaan kijken naar de nieuwe macbooks, het zijn toch echt wel mooie dingetjes. Via een vriend heb ik de laptop met korting gekocht en ik moet toch wel zeggen, hij is het helemaal waard.

Mijn meest opvallende punten tegenover windows:

Geen Reclame, niets word gedeeld, je kunt een offline account maken en het werkt gewoon.

Het is even wennen, maar voor mij is hij het helemaal waard.

Foto's worden nog toegevoegd en ik zal het straks ook even spellcheken.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2019 13,3" met Touch Bar, i5 1,4GHz, 8GB intern, 128GB (Qwerty) Spacegrijs?

Je kunt in Windows ook gewoon een offline account maken :). Wat merk je van de switch in OS, hardware, mis je iets qua software? Wat is wel nog even wennen en wat is er dan zo mooi aan het 'dingetje'?
Qua software mis ik eigenlijk niks, gamen doe ik op mijn pc, ik heb een browser, movie editor die bruikbaar is en een word processor (word en PowerPoint equivalent).

Macos lijkt ontzettend licht in vergelijking met Windows, je hoeft alleen al naar de opslag te kijken en je ziet al hoe groot Windows eigenlijk is.

Wat nogal erg wennen aan het "Dingetje" is: keyboard travel en het besturingssysteem. Voor de rest een top "dingetje"
het blijft een dingetje dat goed smoelt en als je het puur voor het smoeltje gebruikt een goed dingetje.. Veel plezier met je mac die kwa kosten nog altijd hoog ligt tov van chrome / windows laptop. Het is en blijft een keuze.
Een MacBook Pro is duur vergeleken met elke willekeurige ChromeBook, maar de hardware is dan ook vele malen beter, om over de software maar te zwijgen: het is een volwaardig desktop OS vergelijken met een minimaal browser OS.

Een MacBook Pro is ook duur als je 'm vergelijkt met een goedkoop Windows laptopje met Celeron CPU. Ook deze vergelijking is een gevalletje "apples met peren vergelijken"!

Een MacBook Pro is niet duur als je 'm vergelijkt met een andere premium laptop van bv HP of Lenovo. En een MacBook Pro kan zelfs relatief goedkoop zijn als je de standaard meegeleverde software (Foto's, iMovie, Pages, ...) meerekent.
Het is en blijft een keuze.
Zeker, blij dat de keuze bestaat, dat we niet allemaal gedwongen zijn om Windows te gebruiken!
Dit dus, de macbook kostte mij maar 1050 euro, ja ik kan een Windows laptop halen voor minder maaaaaar, bij de macbook krijg ik een word processor programma, imovie, een foto bewerker en build kwaliteit waar je U tegen zegt. Apple laptops en computers zijn vaak wat duurder dan de competitie maar je krijgt zeker waar voor je geld.

Kijk bijvoorbeeld naar de iMac 5k, voor een pc met de zelfde specs betaal je misschien 50 euro minder maar bij de iMac heb je het build kwaliteit wat tot nu toe nog geen enkele Windows machine heeft geleverd voor mij.
je houdt van mac produkten dus verdedig je ze.. Niemand dwingt je om een bepaald product te kopen dat heb je helemaal zelf in de hand... en nee niet alles van een mac is beter.. maar dat is een andere discussie.
Hoop mensen kopen nog steeds een mac omdat ie zo leuk smoelt terwijl ze voor de helft of minder een ander product kunnen nemen die de zelfde taken kunnen doen waarvoor ze de laptop gekozen hebben. Ik zeg tegen niemand dat macbooks slechte produkten zijn. ik zeg alleen als je een laptop koopt om het feit dat ie lekker smoelt.. je toch iets verder moet kijken dan je neus lang is.

[Reactie gewijzigd door paupau op 9 oktober 2019 23:56]

je houdt van mac produkten dus verdedig je ze..
En jij houdt niet van Apple producten, dus je zoekt discussies over Apple producten op en gaat ze afkraken? Of is het iets anders?

Apple laptops zijn premium laptops, net zoals de laptops boven de 1000 euro van de concurrentie. En laptops boven de 1000 euro (dus ook Windows laptops) zijn echt wel beter dan laptops van 500 euro. Of weet jij het soms beter?
ik zeg alleen als je een laptop kopt om het feit dat ie lekker smoelt.. je toch iets verder moet kijken dan je neus lang is.
Weer een mega groot vooroordeel! En niet waar.

Als je een Mac(Book) koopt, dan koop je die voor de bovengemiddeld goede bouwkwaliteit, het ontwerp van hardware, OS en software, de goede integratie van dat alles, de goede integratie met andere producten en diensten uit het Apple ecosysteem, het veel beter en consistenter ontworpen OS, ... Een appeltje op de laptop staat misschien heel even stoer, maar als het troep zou zijn, dan zou niemand het meer kopen, appeltje op de klep of niet!
Jongens en of meiden, doe het in de dm's. Apple heeft voor en na delen, iedereen heeft een andere smaak en iedereen heeft andere needs. Omdat iemand een product beter vind betekent niet dat hij of zei goed of fout is want jij hebt een andere mening dan hem of haar. Dit soort dingen zijn altijd gebaseerd op meningen, er zijn feiten voor beiden kanten. Apple en windows zijn beiden aparte producten voor een andere markt.