Samsung Galaxy Tab S6 Keyboard Cover Zwart

Specificaties Hoes/tas/cover (Grijs, Zwart) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab S6 Keyboard Cover Zwart Review

Headline 6 oktober 2019, laatste update op 6 oktober 2019, 65 views Product gekocht

Samsung Galaxy Tab S6 Keyboard Cover Zwart

Prettig werkend toetsenbord dat tevens een cover is. Al met al ben ik wel tevreden. Jammer dat het als cover te weinig bescherming biedt. De bouwkwaliteit is uitstekend.

Pluspunten

• Prima bouwkwaliteit
  • Prima toetsaanslag
  • Fraai geheel met de Tab S6
  • Geen pairing met BT nodig
  • Geen opladen van een batterij nodig

Minpunten

• Achterzijde "kleeft slecht"
  • Niet voldoende bescherming als cover

Prettig werkend toetsenbord dat tevens een cover is. Het bestaat eigenlijk uit 2 delen

Het toetsenbord gedeelte wordt door een magneetsysteem aan de onderkant van de S6 geklikt. Ze vinden elkaar van zelf. Er wordt met vier contactpunten direct contact gemaakt met de S6, die zorgen voor de stroomvoorziening en het overbrengen van de toetsaanslagen. Geen accu nodig dus.
De S6 schakelt direkt over op DEX als het toetsenbord aangesloten wordt.

Het deel dat achterop "geplakt" wordt dient als bescherming, als opbergvak voor de S pen en als steun. Het scharnier gaat lekker zwaar en is daardoor zeer stabiel. De bevestiging op de S6 is helaas niet wat ik er van verwacht had. Het is reeds meerdere malen los gekomen. Ik heb nu het plakgedeelte met een föhn warm gemaakt en daarna opnieuw aangebracht. Het lijkt nu goed te gaan.

Het toetsenbord heeft een prima toetsaanslag, al zijn de toetsen wel klein. Functietoetsen zijn doelmatig. Erg fijn dat er een touchpad is aangebracht, maakt de ervaring wat meer laptopwaardig.
Jammer dat het toetsenbord als cover iets te glad is aan de binnenkant. Het kan voorkomen dat als je het tussen duim en wijsvinger vasthoud het toetsenbord opzij schuift en los laat van de magneet. Met een siliconen plakkertje is dit te voorkomen.

Al met al ben ik wel tevreden. Jammer dat het als cover te weinig bescherming biedt. De bouwkwaliteit is uitstekend en verwacht dat het vele jaren mee zal gaan.
Dat de achterzijde "geplakt is" vind ik een misser. Daar wordt op diverse fora ook over geklaagd.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab S6 Keyboard Cover Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tweakers