AOC U2790PQU Titanium, Zwart

Specificaties 27" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

AOC U2790PQU Titanium, Zwart Review

hmarco 6 oktober 2019, 173 views Product gekocht

AOC U2790PQU Titanium, Zwart

Top 4K monitor welke voldoet aan alle basiswensen voor een mooi prijs!

Pluspunten

• Hoogwaardig egaal beeld
  • Hoogte verstelbaar
  • Bezels minimaal
  • Draaibare voet

Minpunten

• Speakers (ingebouwd) heel basic

Inmiddels een maand in gebruik. Met name voor “thuiscomputeren” en thuiswerk met laptops.

Het scherm is fraai om te zien, is bezel-less al heb je tijdens gebruik nog wel een kleine zwarte rand rondom. De standaard staat om een draaischijf en werkt verrassend prettig, net als de hoogteverstelling. Draaien/Kantelen van het scherm kan ook maar gebruik ik niet (tot nu toe).

Het beeld is zuiver, egaal verlicht en volgens de specs zit er blauw licht filtering in.
4K op 27” vraagt wel goede ogen omdat de standaard weergave toch aan de kleine kant is qua teksten etc (ik ben 45+ dus mijn ogen worden al lastiger met lezen ;-) ) maar met de juiste werk afstand en kleuren gaat het prima vind ik!

Voor een mooie hoge resolutie met hoogwaardige weergave heb je een prima monitor, de ingebouwde speakers zijn voor notificaties prima maar bijv muziek luisteren doe ik er niet mee. USB Hub zit er ook op, gebruik ik zelf niet.

Aansluitingen zijn voor mij en wellicht de meeste mensen ruim voldoende. Standaard geen USB-C maar dat vond ik niet echt een gemis, tzt met een nieuwe computer/laptop komt er bij mij toch een dock tussen te staan... oa HDMI en DisplayPort (geen mini DP!) kabels zijn meegeleverd.

De joystick voor de instellingen -rechts achterop- doet het prima maar is niet heel fijn, maar in de praktijk gebruik ik die hooguit enkele keren tijdens de gehele levensduur dus “boeien”.

Ik zou deze weer kopen en mocht ik binnenkort een tweede monitor willen, dan wordt het deze. Top monitor voor mooie prijs. Voor mijn thuis opstelling de beste monitor die ik tot nu toe heb gehad (en ook voor de laagste prijs, prijs-kwaliteit wordt steeds beter ;-) ).

Heb jij ook een AOC U2790PQU Titanium, Zwart?

Gebruik je hem ook voor gaming?