1. Laagste prijs
    Niet beschikbaar
    Prijsalert ontvangen zodra er een prijs is?
  2. Kenmerken | Gebruikersreviews
  3. Willen (1) Hebben (4)

Bekijk alle reviews

Palm Tungsten T3 Review

+1
Garyu
29 juni 2007, laatste update op 29 juni 2007, 1.149 views

Palm Tungsten T3

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden de Tungsten T3 gekocht, gelijk bij de release. Het was eigenlijk puur een toevalstreffer, ik heb hem namelijk met een flinke korting kunnen krijgen. Had ik die korting niet gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog steeds een papieren agenda gehad, het was (en is nog steeds) mijn eerste Palm . Ik had vooraf geen enkel idee wat ik zou gaan krijgen, dus alles was mooi meegenomen. Bij het openmaken viel me meteen op dat het apparaat zeer net afgewerkt is, en de behuizing voelde erg stevig aan. Het scherm was ongelooflijk helder, en ook qua bedieningsgemak (vind ik erg belangrijk) voldeed het apparaat goed. Het grote probleem waar ik al vrij snel achter kwam is de beperkte batterij. Als je een paar uurtjes...

Pluspunten

• helder scherm
  • uitschuifmechanisme
  • solide looks

Minpunten

• geen wlan of gsm/gprs
  • korte batterijduur

Eindoordeel

4 van 5 sterren (Goed)
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden de Tungsten T3 gekocht, gelijk bij de release. Het was eigenlijk puur een toevalstreffer, ik heb hem namelijk met een flinke korting kunnen krijgen. Had ik die korting niet gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog steeds een papieren agenda gehad, het was (en is nog steeds) mijn eerste Palm :).

Ik had vooraf geen enkel idee wat ik zou gaan krijgen, dus alles was mooi meegenomen. Bij het openmaken viel me meteen op dat het apparaat zeer net afgewerkt is, en de behuizing voelde erg stevig aan. Het scherm was ongelooflijk helder, en ook qua bedieningsgemak (vind ik erg belangrijk) voldeed het apparaat goed. Het grote probleem waar ik al vrij snel achter kwam is de beperkte batterij. Als je een paar uurtjes spelletjes hebt zitten spelen op je PDA, dan slurpt ie eenvoudig batterijen, en is ie dus ook binnen een dag leeg.

Het uitschuifmechanisme werkt perfect, je kan de PDA in zowel compacte als uitgerekte vorm gebruiken, wat mij nog steeds erg aanspreekt. Jammer is dat software apart geprogrammeerd moet worden om de T3-uitschuiffunctie te ondersteunen. Ondertussen doet de meeste software dat ook wel (recent heeft ook AvantGo een update geschreven), maar met name Adobe Reader is de grote afhaker.. helaas.

Nu, anderhalf jaar later, gebruik ik het apparaat eigenlijk niet zoveel meer voor alle leuke features en software die erop zitten. Ik gebruik het hoofdzakelijk voor de hoofdfunctie: zakagenda. Daarvoor zou ik geen T3 nodig gehad hebben, dus wat dat betreft bevat hij misschien teveel features. Wel vind ik het leuk om af en toe een filmpje te kunnen kijken. Hiervoor kan met Kinoma het een en ander gedaan worden. Ook muziek luisteren gaat vrij goed met pocketTunes of vergelijkbare software, maar voor beide heb je wel een uitbreidingskaartje nodig (SD), want de 64MB intern zijn daarvoor uiteraard zwaar onvoldoende. De batterijproblemen die ik eerder meldde, heb ik nu niet zo'n last meer van. Het ding staat elke avond toch in zijn cradle, en uren gamen op een dag doe ik niet meer.

Wat ik hoofdzakelijk mis is een manier om te communiceren met 'de buitenwereld' via WLAN of Gsm/Gprs. Er bestaat wel een WLAN-insteekkaartje, maar deze neemt het SD-slot in beslag, en kost bovendien ruim 100 euro. Een volgende PDA die ik zou kopen zou dan ook absoluut iets van draadloos internet moeten ondersteunen.

Update juni 2007: ik heb de T3 lange tijd ook gelijk als MP3-speler gebruikt. Helaas is er in de afgelopen weken schijnbaar een kontaktje los gaan zitten in de microfoonaansluiting, waardoor ik, heel storend, soms links, soms rechts, soms stereo geluid hoor. Nu dus toch maar weer een andere MP3-speler gaan pakken.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Palm Tungsten T3?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties (2)

2
2
0
0
0
2
Wijzig sortering
vriend van me heeft het ding ook... Vind het een minder ding, kan er ook niet mee uit de voeten (komt door het OS, ben gewend aan MS Windows Mobile...)
Is een kwestie van gewenning. Heb heb hem zelf nu ongeveer een jaar. Gebruik zelf ook alleen Windows op de pc, maar zo moeilijk is het niet. ;)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn