Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart Review

Sulya 4 oktober 2019, 123 views Product gekocht

Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart

Erg goede 144Hz QHD gaming monitor met Freesync 2 en HDR ondersteuning Vrij goede kleurenweergave dankzij QLED, goede responce time, geen motion blur bij gebruik van backlight strobing. Heeft wel een enorme voet.

Pluspunten

• kleuren
  • refresh rate
  • backlight strobing
  • goede HDR
  • FreeSync 2

Minpunten

• enorme voet
  • backlight bleeding
  • geruis van RGB verlichting
  • gimmick local dimming
  • verticale pixel spacing

Aangekocht bij coolblue voor 439 euro.

Mijn eerste high-refresh scherm, uit verschillende reviews kwam deze als beste uit 1440p 144Hz schermen (een paar veel duurdere G-Sync schermen na, maar ik gebruik een AMD kaart).
Refresh rate is perfect, motion blur valt standaard al goed mee en verdwijnt compleet bij gebruik van backlight strobing (genoemd Responce Time in OSD menu). Alleen jammer dat bij backlight strobing het aanpassen van helderheid en gebruik van FreeSync niet mogelijk is. Kleurenweergave is goed, geen dode pixels bij aankomst. HDR presteert goed (met de laatste firmware zou de piek-helderheid zelfs hoger liggen dan volgens officiele specs).

In het algemeen heel tevreden met het scherm maar er zijn ook min-punten:

-Bij volledig zwart beeld is er wat backlight bleeding in alle hoeken te zien, maar als er maar iets op het scherm staat zie ik het niet meer, zelfs in heel donkere spellen zoals Doom.
-Local dimming heeft maar 8 zones
-Er is meer plaats tussen pixels verticaal dan horizontaal, sommige mensen gaan deze horizontale lijnen zien. Ik ben er vrij gevoelig voor en ik merk het soms wel, maar verre van altijd.
-RGB verlichting achteraan op het scherm maakt coil whine geruis, staat daarom uit bij mij.
-De voet van het scherm is enorm en vereist erg veel diepte op je bureau. Ik gebruik een dual-monitor mount, dus het stoort mij ook niet, maar hou er zeker rekening mee.

Heb jij ook een Samsung LC27HG70 Grijs, Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland