Mitac Mio 168 Review

Reloon 23 maart 2011, 1.993 views

Mitac Mio 168

Pluspunten

• Compleet, prijs, beschikbaarheid,zeer goede en snelle service

Minpunten

• Vaste baterij, Verbindingstekkers, Geen WiFi

Veelzijdigheid Score: 4
Heb de MIO 168 meer dan een jaar in mijn bezit, gebruik hem dagelijks als navigatie systeem. Werk zeer goed als ik hem vergelijk met collega's die bijna allemaal een HP 4700 hebben. Zeker zo goed en een stuk goedkoper. De GPS ontvanger werkt naar behoren, heb hem in een focus gehad daar werkte hij perfect in, Rijd nu in een 307 deze heeft warmte werende ruiten, hierbij duurt het ongeveer 20 a 30 seconde voor Tom Tom verbinding heeft. Als ik de externe GPS antenne gebruik is dit 5 a 10 sec. Ik gebruik de volgende programma's Excel, Word, Total Commander en Winamp .
Het systeem hangt zelden misschien 4 keer in een jaar tijd. Geheel word geleverd met zwanenhals met zuignap, lader voor thuis en in de auto, koptelefoon en etui. Beeldscherm geeft een helder en strak beeld, weergave filmpjes en foto's is geen probleem. Gebruik een Transcend SD Kaart van 1 Gb. met een snelheid van 80X.

Nadeel is dat bij automatische slaapstand Tom Tom gewoon doordraait en veel stroom verbruikt.
Ook de verbinding stekkers voor de voeding zijn niet echt goed te noemen, bij de eerste keer meteen een metalen haakje omgebogen(thuis lader). Dacht eerst dat dit aan mij lag maar heb dit probleem al van meerdere mensen gehoord. Na een week gebeurde het ook bij de auto lader.

In Juli 2006 is mijn MIO defect geraakt en ja inderdaad het was de connector aan de onderzijde. MIO Nederland hierover gebeld en deze hebben de volgende dag een verzendbox toe gestuurd. Deze afgegeven op postkantoor en ontvangstbewijs gekregen, nog geen 7 dagen later geheel gerepareerd terug gekregen. Er is een nieuw moederbord ingezet en alles is incl. verzending geheel gratis verholpen. Dit is echt een prima service van MIO. Collega van mij heeft zelfde probleem gehad en ook op zelfde manier opgelost.

Wel heb ik direct mijn kabel aangepast zit nu op beugel zonder de haakjes. Dit werk prima en de print kan nu niet meer afbreken.
Nog geen 10 minuten werk om dit te maken foto volgt nog.

Na Vijf jaar dagelijks gebruik als navigatie systeem, is de Mio dan vervangen voor een NAVIGON 20 Easy Europe 23. Maar niet omdat deze defect is, maar omdat ik file-info en recentere kaarten erop wilde.
Als ik tijd heb zal ik hier een review van maken,hij bevalt in elk geval prima.

Heb jij ook een Mitac Mio 168?

Ik heb ook de Mio 168 en ben ook net als jij (de schrijver) erg tevreden over deze PPC, en gebruik en dan ook dagelijks voor vanalles inc. navigatie.

oh ja, over de verbindingsstekker heb ik tot nu toe gelukkeig nog geen probleemen mee gehad.
Ook ik ben een zeer tevreden Mio gebruiker en kan me helemaal vinden in bovenstaande.

Ook mijn exemplaar heeft al een keer een nieuw moederbord gekregen ivm de bekende connector problemen.

Ik ben zeer benieuwd naar de foto met jouw constructie.
Hi,

Mss ben ik hier een beetje laat mee, maar ik hoop toch nog een antwoord te krijgen :)

Niet ik maar mijn schoonvader gebruikt de Mio168 en is er ook zeer tevreden van.
Nu is er maar één klein probleem, zijn CD's zijn allebei vervormd door de zon en kunnen dus niet meer gebruikt worden.

Waarvoor ik vreesde is uitgekomen, hij heeft de batterij laten leeglopen en moet die mio map terug opnieuw geinstalleerd worden. Hij spreekt nl geen engels :-/

Is er iemand van jullie die me kan zeggen waar ik de originele Cd's kan vinden? Ik heb gepoogd om met de mio map updater te werken, maar me dunkt is zijn versi toch net iets ouder. De versie dit ik zie staan is versie 3.0.56

Pls help me )