OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB Review

Pascal Saul 20 maart 2011, 2.130 views

OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB

Pluspunten

• zeer snel

Minpunten

• 2 jaar garantie

Wat 'bverstee' al heeft gezegd in zijn review kan ik mijn alleen maar bij aansluiten. Gezien mijn WD Raptor opeens na 3 jaar de geest gaf had ik geen zin om deze eerst RMA te sturen want ik wist niet wat er mis mee was dus had ik eerst een extra schijf nodig voor mijn OS. Dat een SSD tegenwoordig hip is, wist ik natuurlijk. Daarop ben ik een beetje door de Pricewatch gelopen en kwam toevallig uit op de OCZ Onyx. Op dat moment was nog geen review te vinden en besloot ik om de gok te wagen. Mede omdat OCZ bekend stond om hun goede geheugen prestaties ook. Daarop deze schijf besteld bij Azerty vanwege de gratis verzendkosten in mei :). Tegenwoordig kunnen deze schijf gewoon met de reguliere post mee gezien het gewicht en de afmetingen. Het omhulsel van de HD weegt mijn inziens zwaarder dan de inhoud en is nog oversized ook heb ik het gevoel. De SSD aangesloten en Windows 7 Ultimate x64 ge´nstalleerd. Wat mij opviel is dat het OS zeer snel opstart (binnen 30 seconden). Het geeft mij het gevoel dat ik een Virtual Machine opstart. Vooral bij het updaten van Windows 7 is het merkbaar en het openen van de link 'alle programma's'. Binnen 5 minuten 25 patches ge´nstalleerd. Verder heb ik de standaard SSD tweaks toegepast op mijn installatie zoals het weghalen van systeemherstel, uitzetten pagefile, cachen van bootfiles only en dergelijke.

Update 20-03-2011:
Inmiddels is mijn schijfje defect gegaan, werd niet meer herkend in het BIOS. Laatst had ik ook zelfs nog de firmware geupdate. Een levensduur van 10 maanden is niet echt lang...

Heb jij ook een OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB?

Op dat moment was nog geen review te vinden en besloot ik om de gok te wagen.
En nu is er nog steeds geen review. Wat jij hebt geschreven past nog net niet in een MSN status. Samengevat: "ik heb hem gekocht en hij is veel sneller dan mijn vorige schijf." Ik ben op zoek naar een relatief goedkope SSD met redelijke prestaties. Zucht, nu weet ik dus nog niets.

Wellicht met de beste bedoelingen hoor, maar deze 'review' is volslagen waardeloos.

Zet er op zijn minst wat doorvoersnelheden/testresultaten neer, ATTO/CrystalDiskMark benchmark screenshots bijvoorbeeld. Hier heb ik toch helemaal niks aan???

Je reviewt een auto toch ook niet met: "Ik weet helemaal niks van dit model, maar de dealer had vriendelijke blauwe ogen dus ik heb hem maar gekocht. De wielen draaien zoals het hoort en het stuurwiel voelt anders aan dan die van mijn vorige auto. Verder ook geen problemen met het gaspedaal".

groeten,
Daniel

P.S. excuses voor de wat zure toon.