Club 3D CGN-G668TVD Review

tsunami69 6 maart 2006, 1.762 views

Club 3D CGN-G668TVD

Pluspunten

• je kan weer even vooruit met de nieuwste spellen

Minpunten

• de standaard koelvin

Drivers en compatibiliteit Score: 4
de kaart is tesamen met een nieuwe processor (intel p4 630 3 ghz), geheugen en mobo geplaatst (voorheen speelde ik met een ati 9600 pro)
bij de eerste keer opstarten viel gelijk de herrie op die de vin op de videokaart produceert, tijdens de eerste keer gamen (nfs op 1024 x 768 met hoge details) liep na ongeveer een half uur het spel vast, de temp van de kaart was opgelopen tot 80c
na het plaatsen van een zalman Zalman VF700-AlCu waren het probleem van de herrie en de hoge temp opgelost, nu komt de temp niet meer boven de 55c en lopen de spelen zonder problemen lekker door

score in 3d mark 05 3500+
score in 3d mark 06 1438

na veel proberen op verschillende snelheden en nu de core clock op max 550 mhz en de memory clock op 1093,5 mhz heb ik in 3d mark 05 een schamele 50 punten hogere score op diverse andere snelheden was de score beduidend lager tot zelfs onder de 3000

standaard snelheid core clock 400mhz
standaard snelheid memory clock 900mhz

ps ik heb inmiddels ook de processor een tandje hoger gezet op 3,150 ghz
en ik heb het idee dat daar uiteindelijk de winst in zat

mijn persoonlijke conclusie luid: het is een redelijke kaart voor een redelijke prijs alleen jammer van de bijkomende kosten voor de vervangende vin

Heb jij ook een Club 3D CGN-G668TVD?

Vreemd dat je zo'n positief oordeel geeft over " Warmte en geluid" terwijl je in de tekst toch zegt dat:
na het plaatsen van een zalman Zalman VF700-AlCu waren het probleem (maak er even van: waren de problemen :Z ) van herrie en de hoge temp opgelost
Het lijkt me dan, dat je (zwaar) negatief bent over "Warmte en geluid". Dat die Zalman hem koel en stil krijgt is een pluspunt voor die Zalman, niet voor deze videokaart, lijkt me!

EDIT:

Verder is je survey ook tamelijk chaotisch ingedeeld en aan de schrale kant. Post bijvoorbeeld wat benchmarks oid of vermeld eens meer over de "warmteproblemen", het lijkt namelijk dat je nu je oordeel uit je duimt zuigt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Bovendien, het plustpunt "je kan weer even vooruit met de nieuwste spellen" lijkt me ook wat overdreven, maar ook daarvan geldt: Waar baseer jij het op :? ?
het is inderdaad een beetje kortaf en chaotisch, ik heb de productsurvey aangepast, de beoordeling bij warmte en geluid is aangepast.
Ik heb dezelfde kaart en ik haal +/- 3700 met 3dmark05 zonder over te clocken. En wat betreft die standaard cooler die maakt herrie ja, maar bij mij wordt ie echt geen 80 graden hooguit 65. Zelfs na 4 uur COD blijft de temp aanvaardbaar. Lijkt mij dat je een slechte kaart heb.
ik denk dat de combinatie processor en mobo ook nog een beetje meespeelt ( bij mij naar beneden haalt)
Asus P5VD1-X , PT880 Ultra (PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)
Intel Pentium 4 630 (S775, 3.0GHz, 800MHz, 2MB, Boxed

Als hij hier op ingeprikt is is dat heus niet slecht hoor.
Hier moet hij het echt goed op doen. :?
ik heb net 3d mark 06 gedraaid en de score is 1266
daar wordt ik dus niet vrolijk van
en in 3d mark 05 wel een hogere score?
Dat is een erg hoge score hoor.
Aangezien je in 3D Marks 06 van een totaal ander perspectief moet uitgaan.

De puntentelling in 3D Marks 05 zal ongetwijfeld hoger zijn.

Ik denk rond de 4 5.000 pnt.
Je moet echt 05 niet vergelijken met 06. :P

Heb net 3D Marks 06 gedraaid kwam tot 1700pnt
Met een X850
het punt is dat als ik niks wijzig ik hoger scoor
na wijziging scoor ik hoger in 3d mark 05 en lager in 3d mark 06
Ja maar dat heeft niks met jou videokaart te maken denk ik maar alles met 3D Marks 06.
Ik zou als ik jou was daar is over gaan googlen
En dan is kijken wat je wijzer word

Of hier op het Go Tech Forum ofzo. :)
ik heb net coolbit geinstalleerd, met als uitkomst
core clock 570 mhz
memory clock 1043 mhz