Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE40B550 Review

stellastarr 21 mei 2010, laatste update op 21 mei 2010, 918 views

Samsung LE40B550

Pluspunten

• erg scherp, en snel beeld

Minpunten

• backlightbleeding, geluid ondermaats voor HD-filmbeleving

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik wou een mediacenter aanschaffen, dat is en zelfbouw ION set geworden met dit als scherm om in fullhd films te kunnen kijken.
Ik zal op voorhand bekennen dat ik zelf wel samsung fan ben, vandaar dat het een samsung is geworden.
Ik heb er altijd erg goede ervaringen mee gehad, zeker in prijs kwaliteit verhouding en nog nooit dode pixels.
Om mijn ervaring kort te omschrijven, ben ik erg tevreden, voornamelijk voor wat het scherm kost.
Als je er meer aan uit KAN geven is het enige wat je extra kan wensen een versie met een volledige LED verlichting (niet edge lit) aangezien er wel wat backlight bleeding is...(zwart in de film geeft nog steeds een lichter beeld dan de zwarte balken die uitgeschakeld zijn)
Verder heeft het scherm wel de mogelijkheid dit naar eigen smaak in te stellen, maar als je het scherm zo insteld dat de bleeding bijna weg is, zijn donkere scenes helaas vaak weer net te donker.
Het scherm is wel erg scherp, de verversing van het beeld gaat vloeiend en de kleuren zijn vol (wat ik wel de belangrijkste eigenschappen vindvan een scherm)
Let er wel op dat er geen HDMI kabel bij zit (wat ik wel raar vind voor dat geld, maargoed let erop)
Zoals gezegd gebruik ik hem i.c.m. een mediacenter pc met win7 en dat bevalt gewoon erg goed.
WEllicht zou je nu alleen beter de C serie kunnen nemen, ik had iets te laat door dat dit maar weinig scheelde qua kosten, maar deze is volgens mij ook niet full LED...
Voor geluid heb ik er een 2.1 logitech setje an gehangen omdat ik die nog had liggen. GEluid is opzich ok, maar niet voldoende om je een bioscoopgevoel te geven met een film, vooral de bas mis je wel als je lekekr met een war hoger volume in de film wil zitten dus tip, geef die 50 euro extra uit voor een pc-setje, deze kan je zo in de koptelefoon uitgang stoppen...of elke surround setje via tulp e.d. kan ook natuurlijk, dat heeft gewoon net even wat meer pit...

Heb jij ook een Samsung LE40B550?

Je hebt het in je review steeds over LED maar volgens mij heeft deze tv helemaal geen LED verlichting maar gewoon ccfl.

Verder duidelijke review.