Sony PlayStation 3 80GB Zwart Review

Myquandro 21 mei 2010, laatste update op 21 mei 2010, 803 views

Sony PlayStation 3 80GB Zwart

Pluspunten

• Internet op de PS3 is zeer goed uitgewerkt
  • Goede beeld kwaliteit, een Full HD tv en HDMI kabel zijn dan wel nodig voor optimale prestatie
  • veel keus in games
  • mooie, goede afwerking

Minpunten

• hij is wat duurder dan een Xbox
  • de games zijn duurder dan die voor een computer

Randapparatuur Score: 4
Spelaanbod Score: 5
Multiplayer Score: 5
Multimedia Score: 5
ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van de PS3. ik gebruik de PS3 voor zowel gamen als het kijken van films, Blu-ray of DVD, een beetje op internet zoeken en contact met vrienden die ook een PS3 hebben.

de PS3 is zijn prijs waard. de PS3 heeft een goede kwaliteit en ook al is ie dan duurder dan een Xbox is ie dat ook wel waard, ook vanwege het gratis internet waar je bij een Xbox nog apart voor moet betalen. de PS3 maakt niet veel geluid hoewel je hem wel hoort, zeker als je erop let, maar het is totaal niet storend te noemen omdat het geluid van het spel zelf harder is.

er zijn op dit moment genoeg spellen op de markt voor de PS3 en aangezien Playstation nog niet met een nieuwe console komt blijven er ook nog wel een tijd nieuwe games gemaakt worden voor de PS3. de spellen zijn echter wel prijzig, voor een nieuw PS3 spel betaal je als het spel net uitgekomen is zo'n 60,-, dat is vergelijkbaar met Xbox, maar duurder dan games voor de PC. de games hebben op de PS3 vaak de mogelijkheid om doelen binnen het spel na te streven, een zogenaamde Trofee. deze doelen zijn zeer divers en zijn bij elke game anders. deze Trofeeen zijn er naar mijn weten alleen bij de Playstation. deze trofeeen kun je aan je vrienden laten zien om te strijden wie als eerst een trofee behaalt of om te laten zien hoe goed je bent in je spel. deze trofeeen worden dan ook buiten het spel om opgeslagen en kunnen door elke andere PS3er worden bekeken.

het internet op de PS3 is van goede kwaliteit. je kunt met de PS3 op het internet hoewel je dan wel veel moet typen. er zijn hiervoor qwerty toetsenbordjes te krijgen die je kunt aansluiten op je controller, deze zijn echter niet noodzakelijk om te internet maar maken het wel makkelijk. je kunt veel websites gewoon bezoeken hoewel er ook sites zijn waarbij de opmaak niet klopt omdat dit dan bij sommige websites veranderd in de webbrowser van de PS3. ook kun je met de PS3 makkelijk tegen elkaar online gamen en dit heeft dan ook soms de offline multiplayer optie van games vervangen. tegen elkaar gamen offline kan bij de spellen die ik heb maar zelden, ik kan echter wel bij elk van mijn spellen online tegen vrienden en onbekenden gamen. er zijn ook weinig problemen met het online gamen. ik gebruik zelf gewoon een internetkabel, ook omdat ik gehoord heb dat via wifi internet zeer traag kan zijn, dit kan ook liggen aan de wifi en niet aan de PS3 zelf. ik vind dat de internet optie zeer goed is uitgewerkt.

het beeld van de PS3 is zeer goed te noemen. ik heb meerdere games die Full HD ondersteunen en omdat ik een Full HD tv heb merk ik ook een duidelijk verschil. als ik op een metertje afstand van mijn scherm zit dan zie ik totaal geen pixels en is het beeld dus haarscherp. hiervoor heb je wel een Full HD tv nodig en moet je nog los een goede HDMI kabel kopen en die zijn best prijzig met zo'n 15,- en soms nog duurder.

• Logitech G27 Racing Wheel
  • Samsung LE32B560 Full HD TV

Heb jij ook een Sony PlayStation 3 80GB Zwart?

Reviews door de redactie

Goede recensie.

Echter jou punt op dat de games duur zijn.
Nieuwe games zijn idd als ze net uit zijn duur maar met veel creativiteit kan je een stuk goedkoper uitzijn.

Games ruilen bijvoorbeeld of 2e hands op marktplaats kan je al gouw 20 of 30 euro schelen.

Verder een hele goede review met een duidelijk mening.

Wylana
Tracht wat meer koppen te gebruiken met heldere onderwerpen. Maakt het allemaal wat beter leesbaarder en interessanter.
Ik wil geen flame beginnen. Ik heb zelf een Xbox en ik lees altijd dat mensen het vervelend vinden dat ze moeten betalen voor Xbox-live. Maar ik heb 13 maanden voor €31,-. Daar krijg je een hele goede dienst en service voor terug. Dat is afgerond €2,40 per maand. Dan denk ik zelf "waar hebben we het over?". Nu terug naar de review.. Jij hebt het over de traagheid van wifi. Maar zolang mensen een internetverbinding van 20 Mbit hebben, is wifi G 54Mbps snel genoeg. Natuurlijk zijn er allerlei factoren die storing opleveren. Daarom is het ook inderdaad aan te raden om bekabeld te gamen als je een hardcore gamert bent. Verder, PS3 topapparaat.
13 maanden voor €31,-. doe je goed :D hoe doe je dat? :P
op game-card.net kun je het voor 38 E halen voor 12 maanden, die van hem heb ik niet nog niet gezien

[Reactie gewijzigd door Renegade666 op 21 mei 2010 15:22]

leuke review, maar over het internet gedeelte ben ik het totaal niet eens. Het is juist erg slecht. Vaak loopt de console vast (heb zelf de 40 gb gehad en heb nu een slim. Beide hebben dit probleem). Flash is niet goed (dacht zelfs helemaal niet) ondersteund. Bij hotmail kan ik geen mails openen. En zo zijn er nog veel meer dingen die niet goed zijn.

Ik heb ook ondervonden dat wifi niet optimaal is. Daarom heb ik de ps3 nu ook met een kabel aangesloten. De router staat er toch onder, dus dat is geen probleem.

En de xbox heeft een alternatief voor de trophies nl een punten systeem ;)
Ik heb ooit een keer een mannetje gevonden op internet en die verkocht ze (legaal, dus niet gejat) voor dat bedrag. Misschien dat hij nu duurder is geworden.

[Reactie gewijzigd door Emos op 22 mei 2010 01:06]

Hij heeft de 13 maanden Xbox live niet meer.