Creative Sound Blaster Audigy SE F/D Review

prekz 20 mei 2010, laatste update op 20 mei 2010, 630 views

Creative Sound Blaster Audigy SE F/D

Pluspunten

• geluidkwaliteit
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Drivers windows 7

Opnamekwaliteit Score: 3
Aansluitingen Score: 3
Drivers en support Score: 1
CPU-belasting Score: 3
Enkele weken geleden heb ik deze kaart aangeschaft, die heb ik overgekocht van een mede tweaker.
Helaas kan ik niet zeggen wat er allemaal in doos zat omdat die er neet bij zat.

De drivers:
In het begin werkt het wel maar met problemen, de microfoon werke niet en het geluid was niet altijd optimaal. Drivers voor deze oudere kaart vinden is zeer moeilijk en uiteindelijk heb ik nog geen window’s 7 drivers gevonden.

Wat ik gedaan heb is de microfoon onboard aansluiten, natuurlijk is dit geen blijvende optie.
Ik verwacht ook dat er geen drivers meer zullen uitkomen voor de nieuwe Windows versie.

Heb jij ook een Creative Sound Blaster Audigy SE F/D?

Dit is natuurlijk geen review maar een klacht...
Heb die kaart ook met set top box en drivers zijn er echt wel voor te krijgen voor win7 64 bit. De laatste release is van maart dit jaar als ik het goed heb.
Ik draai nu al zo'n 7 jaar met volle tevredenheid op deze kaart. Niks mis mee en gewoon op de creative site zoeken bij de al wat oudere kaarten. Anders gewoon googelen.

[Reactie gewijzigd door obsprisma op 20 mei 2010 14:15]