Xtreamer Pro Review

Foxxio 19 mei 2010, laatste update op 25 mei 2010, 7.893 views

Xtreamer Pro

Pluspunten

• Goedkoop, mooi design, compact, Zeer simpel 4 TB aan SataHD te plaatsen en zeer veel actieve beweging op ontwikkeling van software firmware bij xtreamer. Vergeleken met de oude xtreamer is de fan doodstil.

Minpunten

• Xtreamer's communicatie kan beter.

Geluidskwaliteit Score: 4
Aangezien Xtreamer al hun huidige klanten die al een xtreamer bezitten korting geven op hun nieuwe product xtreamer Pro was het voor mij zeer aantrekkelijk om deze aankoop te doen.
De prijs die mag er dan ook wezen. 100 euro voor als je al klant bent. Er komt echter wel 25 verzendkosten bij als je het via hun eigen site doet. Houd echter wel rekening met enorme lange levertijden. Ze zijn echter bij xtreamer ook niet enorm goed in communiceren omtrent de levertijden, maar als je het product eenmaal in huis hebt dan valt er ook niet veel meer te klagen. Deze veelzijdige Mediaplayer speelt alles vlekkenloos af in 1080P 24Hz (transformers 2 getest + Earth). Ik heb dit echter alleen nog over het netwerk geprobeerd, aangezien ik mijn 1,5TB HD van Samsung pas net heb besteld. Maar streamen via networkshare werkt dus zonder problemen happeringen etc. Geluidsaansluitingen moet ik nog testen op mijn versterker. Verder zit er standaard al veel standaard internet content zoals youtube, xtreamer Live (live tv kijken verschillende landen) Trailers, picassa etc.
Aangezien ik hem pas net een dag heb moet er nog een hoop getest worden. Ik zal kijken of ik later deze week wat meer van mijn bevindigen kan posten.

De Resultaten van het kopieren van PC naar Xtreamer via ESATA. Zie afbeeldingen!!!
Zeer snel zoals je kunt zien. :D

• Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB

Heb jij ook een Xtreamer Pro?

Reviews door de redactie

Nee dit is een switch om aan te geven welke HD je wilt koppelen aan je pc via USB of Esata als je data wilt oversluizen naar je HD in je xtreamer pro. Je kunt dus A of B kiezen (alleen als je dus 2 HD's in je pro hebt hangen.
Je hebt de mogelijkheid om maximaal 2 HD's met max van 4 TB (2 x 2 TB max) in je Xtr pro te installeren. Ik heb by the way vandaag mijn samsung 1.5 TB binnen gekregen en gelijk geinstaleerd. Eenvoudiger installeren van een HD kan bijna niet. Het enige wat je hoeft te doen is het frontje van de xtreamer en de HD in slot A te duwen. (kan maar op 1 manier). Kind kan de was doen. Daarna formatteren in het hoofdmenu bij settings en klaar is kees. (letterlijk 1,5 minuten werk) meer niet. Dan is ie klaar voor gebruik.
Verder moet ik zeggen dat er zeer veel accessoires bij worden geleverd.
HDMI kabel (degelijke)
ESATA kabel + inbouwset ESATA voor in je PC. (6 keer sneller dan USB)
USB adapter voor een Wifi dongle.
VHS Tulpstekkers (S-video + rood wit geluid)
USB kabel
Afstandbediening +aaa baterijen(lekker compact en reageert uitstekend)

Zal de snelheden van kopieren via netwerk, usb en ESATA nog testen. Daarna zal ik wat screenshots posten om de snelheden te bevestigen.
Heeft iemand al een bestand met trueHD geprobeerd en dit via een versterker ( Denon, Onkyo, ...) afgespeeld.

Zo ja, krijg je dat werkelijk de HD audio door? ik weet dat DTSHD (pas bij firmware update) nog niet gaat maar trueHD zou al moeten gaan.

Ik stel deze vraag omdat in het begin ze bij mijn huidige mediaspeler (playonhd) zeiden dat er ook TrueHD en DTSMA ging kunnen afgespeeld worden maar uiteindelijk kan alleen maar de core van de bestanden worden afgespeeld

thnx
Heb je nu ook die nieuwe hippe user-interface? Of nog niet?
Die is nog niet online. Hij heeft waarschijnlijk nog gewoon 2.zoveel.
De 3.0 versie moet nog gelanceerd worden.
Deze userinterface is dan ook nog alleen voor films. TV-series en muziek worden pas later toegevoegd.
In de specs staat dat het een 10/100 mbt is dus geen gigabit.

De snelheid bedraad is ca. 60 mb p/s en draadloos 25mb p/s bij de juiste instellingen.
60 Mbit neem ik aan? MByte is onmogelijk gezien de 100Mbit poort (theoretische max van zo'n 12MByte/sec)
Firmware versie 2.3.2 is als Factory default geinstaleerd.
De Gui-interface is t.o.v. de oude xtreamer veel mooier (naar mijn mening). Full HD achtergronden die eventueel ook nog aan te passen zijn. Er wordt i.d.d. hard aan een nieuwe firmware gewerkt.
Achterop zit een knopje genaamd A/B disk selector waarmee je een HD kunt kiezen?
Betekend dit dat je maar 1 HD tegelijk kunt gebruiken?

Dat doet het hele voordeel van 2 schijven in mijn ogen bijna teniet.
Het gaat nog steeds niet goed:

Bericht van HD supplies.nl

"Eerste uitlevering rond 3e week juni"

Gisteren stond er nog deze week.
Is het met deze player ook mogelijk om tijdens het luisteren naar muziek, te zoeken in de database?
Alvast bedankt.
Heb de Xtreamer en de los diskstation samen gehad. De diskstation is zwaar kl.. De xtreamer zelf is prima. Diskstation had een uptime in het netwerk van nog geen 3 uur. Daarna moest een reset komen anders kon deze niet meer benaderd worden. RMA gedaan en nooit meer terug gezien. :)

Hoe is deze combinatie in het netwerk? Blijft de disk online? Hoe snel gaat het overzetten van films naar de diskstation? Mijn NAS doet ca 10Mb/s en mijn homeserver ca 100 Mb/s. De xtreamer haalde bij geluk net 3 Mb/s net als zijn diskstation. Bij dit soort snelheden kan je net zo goed met een USB schijf werken en heen en weer lopen.
Xtreamer Pro nu een week in bezit en moet zeggen dat deze zeer goed bevalt.
Ten opzichte van mijn 'oude' HDX-1000 valt vooral de snelheid van de GUI op. Alles draait soepel en snel.
Wacht nu alleen nog met smart op de videowall mogelijkheid die wel met yamj op de HDX beschikbaar is.