Cooler Master MM710 Light Mouse

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MM710 Light Mouse Review

Bekir 11 september 2019, laatste update op 15 september 2019, 573 views Product gekocht

Cooler Master MM710 Light Mouse

Gisteren matte zwarte versie besteld bij Coolblue, vandaag binnen.

Pluspunten

• Heel licht, 53 gram
  • Soepel kabel
  • Setje reserve muis voetjes in verpakking
  • Idiaal voor fingertip gebruik

Minpunten

• Geen RGB of überhaupt licht (voor mij juist goed)
  • Ondanks symmetrisch ontwerp, alleen voor rechtshandig
  • Muisknop kunnen last van wobbel hebben

Heb een triple muis setup en mijn FPS muis grip is fingertips.

Komend van een corsair M65 Pro is de MM710 een hele lichte muis, ondanks dit voelt het ook erg degelijk aan. De kabel is super flexibel, je zou bijna zeggen dat het draadloos is.

Standaard knoppen geen opmerking omron (20m kliks) switches reageren snel en vlot. Op internet word er aangegeven dat je mogelijk wobbel bij de standaard knoppen kunt hebben. Wobbel is wanneer de knoppen los zijn van de behuizing en bij indrukken deze links rechts kunnen bewegen. Exemplaar die ik heb heeft hier ook helaas last van op de rechter knop. Het is niet heel storend of voor mij een deal-breaker maar wel bij intens gebruik merkbaar. De muis heeft een symmetrisch ontwerp maar door plaatsing van knoppen aan linkerkant, alleen geschikt dus voor rechtshandigen. De twee knoppen aan de linkerkant zijn stroef. Scrollswheel en scrollknop is ook aan de stroeve kant, voor FPS games perfect maar voor alle andere gebruik waardeloos.

Je heb een kleine knopje om de DPI in 7 stappen te wijzigen 400, 800, 1200 (standaard), 1600, 3200, 6400, 16000. De optische sensor is een Pixart 3389, deze is betrouwbaar en precies.

De MM710 heeft geen RGB of toeters en bellen, what u see is what you get. Moment van schrijven is de software van cooler master niet beschikbaar. Voor mij geen probleem gezien ikzelf op 800 DPI speel, plug play en gaan. MM710 heeft zes hoekige gaten in de vorm van de cooler master logo, en zou spil proof moeten zijn. (niet uitgeprobeerd 😁)

Gezien prijs en prestatie erg tevreden.

Bijna vergeten de muis voetjes zijn voorzien van een hele dunne beschermlaag. Deze verwijderen voor gebruik anders kan het niet goed glijden.

Heb jij ook een Cooler Master MM710 Light Mouse?

Voor het geval je het nog niet gezien had, de software is ondertussen te downloaden op https://www.coolermaster.com/downloads/

Prima review overigens. Ik heb de muis zelf ook gisteren binnen gekregen en in games als csgo voelt zo'n licht gewicht muis echt merkbaar beter. Nu nog wennen aan de vorm ;(

Edit: misschien nog de moeite om te vermelden dat de muis water en stof bestendig is voor de mensen die zig daar zorgen over maken.

[Reactie gewijzigd door Arjen91 op 13 september 2019 11:20]

Top bedankt, _/-\o_

Wat ik zelf fijn vind van de kleine vorm is dat je bij kleine verticale bewegingen niet je hele arm hoeft te bewegen, alleen maar je vingers beetje naar je toe hoeft te trekken. :)

[Reactie gewijzigd door Bekir op 13 september 2019 11:32]

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden