Neato Robotics Neato Botvac D6 Connected

Neato Robotics Neato Botvac D6 Connected Review

HannekevandijkNewbie 11 september 2019, 35 views

Neato Robotics Neato Botvac D6 Connected

Onzer ervaringen met de robot-stofzuiger zijn positief. Hij gaat met gemak onder al onze meubels door. Wij hebben de bijbehorende App geïnstalleerd en dat werkt prima. De app geeft de status van de stofzuiger zoals wanneer hij oplaadt. Verder kun je zogenaamde “stop-lijnen” intekenen. Hij werkt goed op tapijt

Pluspunten

• goede zuigkracht
  • werkt goed op tapijt
  • geschikt voor meerdere etages

Minpunten

• filter snel vol
  • opladen duurt iets te lang

Energieverbruik Score: 4
Sinds kort hebben wij de beschikking over een Neato Botvac D6 Connected - Robot Vacuüm stofzuiger. Om eerlijk te zijn; wij hadden er niet zo veel verwachting van voordien en gingen er van uit dat we de stofzuiger continu in de gaten moesten houden en hem telkens “ergens onderuit” zouden moeten halen. Het tegendeel blijkt waar. Onzer ervaringen met de robot-stofzuiger zijn op dit punt uiterst positief. Hij gaat met gemak onder al onze meubels door zoals de bank en het bed (mits er ca 12 cm ruimte is). Vooral onder ons bed is dat fijn, omdat we daar normaliter met een gewone stofzuiger moeilijk bijkomen; ideaal dus. Ook onder tafels en stoelen gaat het prima; hij loopt eigenlijk nooit vast. Wanneer de stofzuiger langs de plinten “loopt” is het draaiende borsteltje aan de zijkant effectief. Wij hebben de bijbehorend App geïnstalleerd op onze iPad en dat werkt prima. De app geeft ook de status van de stofzuiger duidelijk weer zoals wanneer hij oplaadt. Je kunt hem via de app starten maar ook laten terugkeren naar zijn oplaadstation. Overigens keert de stofzuigen ook zelf terug wanneer de batterij leeg is.
In onze situatie doet hij er ca 45 minuten over voor de gehele benedenverdieping van ca 80 m2. Bovendien kun je hem gebruiken voor maximaal drie verdiepingen, die hij opslaat in het geheugen. Plaatsen waar hij niet mag komen zoals bij een trap kun je eenvoudig afbakenen.
De stofzuiger is compact en ziet er goed uit. Hij maakt niet meer lawaai dan een gewone stofzuiger. Je kunt hem ook rustig alleen zijn gang laten gaan wanneer je weg bent of (boven) slaapt. Ons viel de grote zuigkracht op; het filter is snel vol. Eigenlijk moet je het filter na elke 1-2 zuigbeurten even legen. Dat gaat heel eenvoudig. Verder kun je zogenaamde “stop lijnen” intekenen in de App waar hij binnen blijft. Tevens werkt hij goed op tapijt zelfs op kleden.
Wij willen wij deze stofzuiger absoluut niet meer kwijt. Hij geeft ons veel gemak en komt bovendien op plaatsten waar wij niet/nauwelijks komen. Als je twee of drie verdiepingen wilt zuigen kun je ook een meerdere basisstation overwegen, op elke verdieping een. Kortom een aanwinst.

Heb jij ook een Neato Robotics Neato Botvac D6 Connected?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden