Neato Robotics Botvac D7 Connected

Neato Robotics Botvac D7 Connected Review

Smika 11 september 2019, 50 views

Neato Robotics Botvac D7 Connected

Zeer krachtige robot stofzuiger, van prima kwaliteit!

Pluspunten

• robuuste kwaliteit
  • zuigkracht
  • app
  • notificaties

Minpunten

• geluid

Energieverbruik Score: 3
Ik kreeg de robot stofzuiger Neato Botvac D7 Connected D701 om te testen. Hiervoor nog niet eerder een robot stofzuiger gehad, maar dit werkt echt fantastisch.
Als eerst moet je de robot stofzuiger koppelen aan de je wifi. Aangezien mijn wifi in huis erg goed en stabiel is, had ik hier ook geen enkele issue mee. Ik kreeg gelijk de melding dat er een update beschikbaar was en deze gelijk geïnstalleerd.

Het design van de robot is goed opgezet. Hij heeft hoekige kanten en een bolle kant, zodat de robot om alles heen kan manoeuvreren. Hij voelt goed degelijk aan en ziet er mooi uit, waardoor deze niet stoort in de woonkamer, waar ik nu mijn basisstation heb staan.

Nadat alles klaar stond heb ik eerst een aparte kamer laten stofzuigen van 15m2, welke perfect werd gedaan op een laminaat vloer. Ik was al snel onder de indruk. Als test heb ik 'm op de verdieping laten staan, waar geen hoofdstation aanwezig was. Na langere tijd, blijkt dan dat de batterij leeg is gelopen, wat betekent dat hij niet geheel uitgaat na het stofzuigen.

Heb vervolgens een oppervlak van 50m2 laten stofzuigen, die gedeeld laminaat is en gedeeld tapijt. Ik heb expres in het tapijt wat katten haren en papiertjes in het tapijt geduwd voordat ik de stofzuiger zijn werk ging doen. Deze oppervlakte deed hij in 39 minuten en liep na het bericht naar beneden om het resultaat te zien en was echt verbaast. Alle haren en papiertjes die ik expres in het tapijt heb geduwd waren allemaal weg. Je zag ook heel duidelijk dat er gestofzuigd was aangezien de haren van het tapijt weer duidelijk zichtbaar waren. Hierdoor heb ik echt gemerkt dat de zuigkracht echt top is. Door de zijborstel die dit model heeft, zag je ook duidelijk dat langs de randen alles echt schoon was.

Het bakje waar al het stof in komt is makkelijk te verwijderen en je krijgt een melding op je telefoon als je bakje vol zit. Let wel op, dat je ook de onderkant van de stofzuiger, de borstels, goed onderhoud voor een langere levensduur.
Ook op afstand een opdracht geven om te stofzuigen werkt perfect. Heb dit meerdere malen gedaan en elke keer kreeg ik netjes bericht dat de klus was geklaard. Erg fijn voor als je onverwacht bezoek krijgt.

De app die bij deze stofzuiger hoort is erg gemakkelijk te bedienen voor jong en oud. Hij maakt voor jou een hele tekening van de omgeving, waarmee je makkelijk met lijnen kan aangeven waar de stofzuiger niet mag komen. Een andere optie is, om aan te geven met een rechthoek waar de stofzuiger juist moet komen. Hierdoor kun je losse opdrachten maken waardoor je kan aangeven, stofzuig alleen de zithoek en de rest niet. Dit werkt in de app erg gemakkelijk.

Ik heb de stofzuiger op 3 verdiepingen getest en werkte overal perfect. Ik heb een drempel tussen de woonkamer en de hal en mocht ik ooit zo'n stofzuiger aanschaffen, ga ik deze verwijderen :-). Mijn verwachting was dat het grootste gedeelte schoon zou worden, maar mijn ervaring is echt veel positiever. Zoals hierboven te lezen is, was heel het tapijt schoon en dat verraste mij erg in positieve zin. Ook de detectie van een trap werkt vlekkeloos, dus je hoeft niet bang te zijn, dat hij naar beneden valt.

Heb jij ook een Neato Robotics Botvac D7 Connected?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden