1 review

HP Omen 17-an102nd

Specificaties 17,3" • 1920x1080 (Full HD) • 1,128TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

HP Omen 17-an102nd Review

Retsel023Newbie 10 september 2019, 59 views Product gekocht

HP Omen 17-an102nd

Deze laptop gebruik ik nu 5maanden. Uit ervaring weet ik dat de processor te heet wordt tijdens gamen (95 - 100C) waardoor de clocksnelheid enorm dropt. Ook geeft deze laptop lekstroom wanneer het in een ongeaard stopcontact zit en de hdd schijf gaat niet sneller dan 120mb/s.

Pluspunten

• Mooi 120hz scherm
  • Kan de meeste games op high settings spelen
  • Erg fijn dat de igpu niet aanstaat

Minpunten

• Wordt erg heet
  • Hdd is veel langzamer dan in de handleiding en ssd is erg klein
  • Lekstroom uit ongeaarde stopcontacten

Ik gebruik deze laptop nu 5 maanden. Hiervoor had ik een acer nitro 5 maar die ging binnen 3 maanden al kapot omdat die veel te heet werdt tijdens games (98-102C). Daarom kocht ik deze laptop voor 1000 euro. Ik heb het ramgeheugen geupgrade en het werkt uitstekent maar ik vind het wel jammer dat de processor erg heet wordt tijdens het gamen (95-100C). Ik denk persoonlijk niet dat dat goed is aangezien de clocksnelheid van 4ghz naar 3.4ghz gaat. Ik vind het ook jammer dat HP zijn eigen besturing levert waarin je bepaalde hp apps niet kunt verwijderen dus ik heb in het begin gelijk een schone installatie gedaan. Ook vind ik het jammer dat ik niet zelf de fanspeed kan regelen en ik vind het vervelend dat wanneer ik een ongeaard stopcontact gebruik lekstroom ervaar. Dit houd in dat ik heel veel kleine schokjes krijg wanneer ik het metalen deel van de behuizing aanraak. De M.2 SSD is niet één van de snelste en grootste in capaciteit dus die heb ik vandaag vervangen door een samsung 970 evo plus 500gb en die werkt perfect. Ik ben ook nog van plan de hdd schijf te vervangen voor een sata ssd aangezien de hdd letterlijk 100x trager is dan in de omschrijving van de hdd. Mijn externe harde schijf van 5 jaar oud is nog sneller. Ik volg een ICT opleiding en ik heb voor school toch echt wat snellere harde schijven nodig dan die er oorspronkelijk in zitten. Ik kan niet eens 2 virtual machines naast elkaar draaien zonder dat er een verrraging van 2 min in alles zit wat ik doe. Verder is dit een echte midgaming laptop. Ik denk niet dat veel andere laptops in deze prijsklasse het beter doen op gebied van cooling. Waarschijnlijk heb je alleen goede cooling bij een echte costum build.

Ik hoop dat mijn revieuw nuttig was :)

Heb jij ook een HP Omen 17-an102nd?