Microsoft Habu Review

Pykow 19 mei 2010, laatste update op 19 mei 2010, 325 views

Microsoft Habu

Pluspunten

• Glijd snel
  • niet zwaar
  • geen klik geluid

Minpunten

• Niet goed verlicht
  • rubber laat snel los
  • kan niet tegen een stootje

Zoals je wellicht hebt gelezen in mijn Logitech G5 review, Heb ik de afgelopen tijd verschillende muizen gehad en deze ook goed getest. Ik heb deze Habu Mouse gekocht, als vervanger voor mijn standaard microsoft muis. Ik ben tevens ook een trotse bezitter van de Logitech G15 versie 1 ( blauwe led) en deze muis paste daar perfect bij, met zijn blauwe licht.
Deze muis heb ik vooral op mijn laptop gebruikt, naast mijn Logitech G5

Eerste Indruk
Een mooie muis met blauwe led en glijd makkelijk over het bureau heen.
Bij aanschaf van dit product krijg je de volgende erbij:
- De muis
- Gebruikersaanwijzing
- Extra knoppen
- Software
- Sliders

Ergonomie
Het is een rechtshandige muis en dat zie je aan het ontwerp. De muis is gemaakt van hard plastic en heeft een rubberestrip rond om de muis. De muis is zowel te gebruiken voor mensen met grootte handen als met kleine handen. De muis is best vrij ligt en persoonlijk vindt ik dat een groot plus punt.

Knoppen
Naast de 2 normale muisknoppen en de scrollwheel. Beschikt deze muis ook over 2 zijknopjes, die tevens ook te vervangen zijn met een andere frontje. De meegeleverde frontje, is gemaakt voor mensen met lange vingers. De 2 zijknopjes zijn dan wat meer naar voren geplaatst.
Deze frontjes zijn heel makkelijk te veranderen.
Je hoort vrijwel geen geluid, wanneer je op de rechter of linkermuis knop klikt en hij reageert daarom dus super snel.
Daarnaast zitten er nog 2 kleine knopjes onder de scrollwheel om de DPI te verhogen of te verlagen.

Bouwkwaliteit
Zoals al eerder gezegd, is de muis van hard plastic gemaakt en voet hij best wel stevig aan.
Maar helaas is dat het enige positieve aan deze muis. De rubber waardoor het blauwe licht verschijnt, laat redelijk snel los. Ook krijg je na veel gebruik van deze muis, het gevoel dat de zijknoppen niet goed reageren. De muis kan tevens heel slecht tegen een stootje.
Hij is 2x gevallen en daarna liet het frontje los en kon ik deze niet meer gebruiken.

Software
Met deze kan je handmatig aangeven, hoeveel DPI je wilt gebruiken en wat iedere knop moet doen.
Ik heb deze software eigenlijk nooit gebruikt, omdat de muis al snel genoeg was voor mij.

Sliders
Blijkbaar gaan ze er al vanuit dat de sliders snel kapot gaan of los komen te zitten, waardoor ze extra sliders meeleveren (deze zitten verstopt in het boekje). Na een jaar, kon ik een van de sliders al vervangen.

Ik heb er zelf 60 euro voor moeten betalen en voor deze prijs, verwacht je toch een iets stevigere muis. Het is een fijne en snelle muis, maar wel overpriced. Als je voorzichtig omgaat en de muis niet laat vallen, dan heb je echt een fantastische muis in huis.

Na dat deze muis kapot is gegaan, Heb ik de logitech G9 muis gehaald.

Heb jij ook een Microsoft Habu?