Asus A-45GA Review

_AvA_ 25 juni 2006, 2.559 views

Asus A-45GA

Pluspunten

• Dual 12v Rails
  • 120 mm Fan
  • 73% efficient
  • Automatische fan instellingen
  • Strakke voltlijnen

Minpunten

• Is te mooi om je kast te sluiten en er niet meer naar te kijken .

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Geloof het of geloof het niet, maar mijn AOpen 300 Watt voeding trok mijn systeempje niet langer. Tijdens spellen viel het systeem gewoon uit.

Specs:
ASUS P4P800S-X
Intel Celeron 2.6 (@2.86)
nVidia GeForce 2 GTS 64 MB
2x512MB Corsair ValueSelect VS512MB400
2x40GB HDD

Belachelijk eigenlijk. Maargoed, ik dus naar de winkel om een nieuwe voeding te halen. Daar aangekomen was deze in de aanbieding voor ¤50,-. Ik zat nog te twijfelen tussen de 450 en de 400 Watt, maar ben uiteindelijk toch maar voor de 450Watt gegaan, aangezien ik binnenkort upgrade ga uitvoeren voor mijn hele systeem.

Uitrusting en afwerking:
20/24 pins. De extra 4 pinnen kan je er zo afhalen, maar hangen er dan wel ' los' bij. Een andere mogelijkheid is om ze erop de laten zitten, mocht je mobo genoeg ruimte hebbn naast de connector.
Mooi afgewerkt, de zwarte lak glimt heel mooi.

Aansluitmogelijkheden:
7 Molex
2 S-ATA
1 PCI express
1 24-pin Mobo connector
1 4 pin 12v voor mobo.

en wat ik persoonlijk erg leuk vind is de fan aansluiting, die je dus op je moederbord kan aansluiten om te kijken hoe hard je fan draait.
Fan heeft blauwe LEDs, en niet te fel ook.

Prestaties en stabiliteit:
Sinds ik deze PSU heb, valt mijn pc nooit meer uit in games.
De lijnen zijn allemaal erg strak. op dit moment:

4.99 op 5v
11.96 op 12v
3.38 op 3.3v

De ingang (110/230v, 50/60 hertz) word automatisch gedetecteerd, er zit dus alleen een aan en uit knop achterop.
A=Ampere
3.3 volt: 30A
5 volt: 28A
12volt rail 1: 14A
12volt rail 2: 15A
-12volt: 0.5A
5VSB: 2A

Geluidsproductie en koelvermogen:
Ben ik kort over, zeer tevreden. Fan is uitgevoerd met blauwe leds, en is 120mm, snelheden worden afgestemt (automatisch) op verbruik en warmte in kast.
Er hangt een extra fan connector bij zodat je die op je moederbord kunt aansluiten.

Warmte productie:
Over het algemeen blijft hij vrij koud, andere apparatuur word er absoluut niet warmer door.

Prijs:
50 euro is voor mij geen big deal, als het om voedingen gaat.
Als het er op aan komt: NOOIT OP JE PSU BEZUINIGEN, dan krijg je Q-tec taferelen en dat gun ik niemand!

Nog even dit:
Over voltage protection
Over power protection
Short circuit protection
No load operation

Er staat in de handleiding, dat je hem kan kortsluiten, zonder dat je hem sloopt, of stressed. Daarna kan je gewoon weer door zegmaar.

Conclusie: VET!

Heb jij ook een Asus A-45GA?

Leuke review en vette conclusie haha :)

Maybe wel een interessante vraag: Hoezo heb je voor deze gekozen en niet bv voor een Tagan/Enermax/OCZ/etc?

Just curious :)
Waarschijnlijk voor de prijs?
Ik kan me aansluiten bij die beoordeling.
Ik heb hem sinds kort als vervanger van mijn Sweex 650 watt :D (die dus lang geen 650 watt is).
Hij is toch niet ontploft ofzow heh :P
over de geluidsproductie ben ik toch iets minder positief...voor de rest wel een toppertje! :)
Dat klopt, als ik hem zwaar belastte ging hij flink tekeer.
Geluid is wel een issue, maar alleen wanneer fanmonitor kabeltje is aangesloten. Dan draait ie continue op vol vermogen....Is bekend en is geen andere oplossing voor dan kabeltje naar mobo lostrekken.
Aansluiten op fancontroller.
Heb deze voeding ook in mijn systeem zitten. Systeem is van 2006 en sindsdien gewoon praktisch elke dag gebruikt voor oa games, photoshop, films kijken en standaard dingen zoals internet.
Voeding begint nu kuren te krijgen, althans de koelfan maakt herrie (ratelgeluid) en draait niet meer lekker. Al met al toch 6 jaar volgehouden. :)
ik heb een mobo waarbij je een 8 pin voor het cpu nodig hebt.
heeft dit psu 8 pin connector?
Is een niet meer zo relevante vraag denk ik. Deze review is 7 jaar oud...
Is een niet meer zo relevante vraag denk ik. Deze review is 7 jaar oud...
het zit dus zo
ik geef m'n vriend mijn oude mobo (ga-p55-usb3 Gigabyte) waarbij je een 8 pin connector moet hebben voor de cpu.
en toevallig heeft mijn vriend precies dezelfde psu als in deze topic
vandaar mijn vraag maar ik ga er vanuit dat een ATX 4 pin male naar ATX 8 pin female kabel gwon werkt in dit geval?

pricewatch: Startech 4 Pin to 8 Pin EPS Power with LP4 Cable Adapter

[Reactie gewijzigd door pipichee op 1 december 2013 19:18]

Theoretisch gezien gaat het prima werken.
Wat je je echter moet afvragen, is waaróm er een 8 pins stekker aan zit.
Als de voeding voldoende energie kan leveren, zal er geen probleem zijn. Sterker nog, veelal past de 4-pins stekker gewoon prima (in het midden), en zijn de pinnen gewoon aan elkaar gesoldeerd op het moederbord. Mocht dit niet het geval zijn, dan heb je wellicht toch een verloopkabel nodig.