Blaupunkt Bluebot XEASY

Specificaties Robot-stofzuiger met 120 minuten batterijduur - Bekijk alle specificaties

Blaupunkt Bluebot XEASY Review

HobbitBluelabel 8 september 2019, laatste update op 8 september 2019, 1.982 views Product gekocht

Blaupunkt Bluebot XEASY

Vanaf het begin zijn we er super tevreden mee. De hoekjes zuigt hij perfect door de borsteltjes. Met hondenharen op een mat heeft deze stofzuiger geen enkele moeite! Ook onder de tafel tussen de 6 stoelen door wordt er keurig gezogen. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Maakt echt goed schoon
  • Heeft ook nog een turbo stand (MAX)
  • Ook hondenharen worden van de mat gezogen
  • App werkt simpel
  • Werkt lang op de accu
  • Goede snelle helpdesk bij Blaupunkt

Minpunten

• Kan (nog) niet aan Nederlandstalige Google home gekoppeld worden.
  • Kan slimmer door de ruimte heen zuigen.

Energieverbruik Score: 4
Na ervaring te hebben opgedaan met een 'duur' merk robot stofzuiger bij iemand anders toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en deze stofzuiger gekocht.

Vanaf het begin zijn we er super tevreden mee. In veel gevallen botst hij niet maar ziet hij de muur en stopt dus net ervoor.
De hoekjes zuigt hij perfect door de borsteltjes die aan de zijkant zitten.
We hebben een hond en in de bijkeuken een mat die altijd lastig te zuigen is door de hondenharen maar deze stofzuiger heeft daar geen enkele moeite mee! Na zijn ronde is de mat perfect schoon.

Ook onder de tafel tussen de 6 stoelen door wordt er keurig gezogen. Keurig een rondje om de stoelpoten. Ik sta er telkens weer versteld van hoe goed dat werkt.

Hij gaat inderdaad niet altijd logisch door de kamer, bijkeuken, hal en wc heen maar wat maakt dat uit? Als hij alles maar een keer goed zuigt. Aan het eind is alles gedaan en gaat hij weer terug naar het laadstation.

Ik had in het begin nog het idee om hem aan de Google home te koppelen maar dat kan nog niet in het Nederlands. Dat komt later wel. De helpdesk van Blaupunkt reageerde direct toen ik daar vragen over stelde! Echt goede service dus.

We hebben hem ondertussen 2 maanden en nog geen moment spijt gehad! Echt een aanrader dus....

Heb jij ook een Blaupunkt Bluebot XEASY?

Nadeel is die felle blauwe lamp op de aan/uit knop die meteen je huiskamer verlicht.
Maar een beetje duct tape overheen is het zo opgelost.
Ja dat kan ik me voorstellen en is een goede tip. Wij hebben hem in de gangkast staan dus hebben daar geen last van. We zetten de deur open als hij aan het werk is en zo kan hij er dan zelf in en uit komen...

[Reactie gewijzigd door HobbitBluelabel op 9 september 2019 09:17]

Wij zijn zeer tevreden met deze stofzuiger.
We hebben alleen veel last van stof en haren die het voorste zwenkwieltje blokkeren. We leven hier met vier katten en twee langharige volwassenen, dus er zijn nogal wat haren en dat voorste wieltje is dan erg lastig. Hij is er ook niet te verwijderen.
De klantenservice bood aan dat we hem konden opsturen om schoon te maken, maar ja, na een rondje door het huis zou die toch weer vol zijn.
Voorlopig peuteren we hem zelf maar weer los met een pincet.
Ik wil nooit meer zonder robotstofzuiger!
Mogelijk relevant voor toekomstige bezoekers:

Blaupunkt zelf is ooit failliet gegaan aldus de wikipedia. Het is (mij) nog onduidelijk wie er nu precies achter de naam zit op dit moment. De kamer van koophandel meldt over het inschrijvingsnummer 68039824 het onderstaande. Het lijkt erop dat er iets gebeurt met 'brand-partners' (wat dat ook moge wezen).
Hoofdvestiging
Bestaande handelsnamen

Statutaire naam

KVK 68039824
Vestigingsnr. 000036516163
Overtoom 141
1054HG
Amsterdam

68039824 0000 000036516163 Smart Life B.V. Groothandel in elektrische huishoudelijke apparatuur (geen witgoed, audio en video) www.smartlifebv.com ...

KVK 68039824
Rechtspersoon

68039824 857276220 Smart Life B.V. Besloten vennootschap met gewone structuur
en:
List of the brand partners responsible for the product information on this web site.

These brand partners are legally independent companies.

Brand Partner

Beveilingsoplossingen

Blaupunkt Competence Center Security Security Brand Pro GmbH Mondstr. 2-4 85622 Feldkirchen-München;
Mail: contact@blaupunkt-sc.com Tel: +49 89 21898-066

Car Multimedia & E-Bikes

Evo Sales GmbH, Hastenbecker Weg 33, 31789 Hameln
Telefon: 05151 823820, Telefax: +49 (0) 5151 82382-49, E-Mail: service@bpautomotive.de

Keuken-inbouw-apparaten

HK Appliances GmbH, Werkstrasse, 332289 Rödinghausen,
info@hk-appliances.com, Service Number 00800 32289 000

Mobile Phones
HTM Mobile Kft. 1118 Budapest, Dayka Gábor utca 3., Hungary
E-mail: info@htm

Robot Stofzuigers

Blaupunkt Competence Center Robotics SMART LIFE B.V. Overtoom 141, 1054 HG Amsterdam, the Netherlands;
Email: info@blaupunktrobotics.eu +31 88 566 77 00

[Reactie gewijzigd door Siaon op 4 januari 2020 14:08]

Ja dat weet je natuurlijk niet. Maar de garantie krijg je uiteindelijk toch van de winkel waar je hem koopt.
Tot nu toe hebben we geen enkel probleem met de stofzuiger en zijn we nog steeds erg tevreden.