1 review

Asus VivoBook 15 A512FA-BQ113T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 (Full HD) • 128GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook 15 A512FA-BQ113T Review

DJMarcel 6 september 2019, laatste update op 7 september 2019, 761 views Product gekocht

Asus VivoBook 15 A512FA-BQ113T

Deze laptop is voorzien van een IPS scherm. Daarmee is dit voor mij een super laptop voor deze prijs (ik heb er € 399 voor betaald, maar ook voor € 449 biedt deze laptop enorm veel waar voor je geld). Stevig gebouwd, mooi uiterlijk met smalle schermranden, en voldoende vlot.

Pluspunten

• IPS paneel
  • Smalle schermranden
  • Voelt stevig aan

Minpunten

• Onhandige indeling numeriek toetsenblok
  • Geheel van kunststof
  • 128 GB SSD erg beperkt

Deze laptop is vrijwel gelijk aan de X512FA-EJ805T, waarvan bij Hardware Info een uitgebreide review te vinden is: https://nl.hardware.info/...ideapad-s145-15iwl-review

Er zijn echter wel een paar belangrijke verschillen:
  • Deze laptop is voorzien van een IPS paneel!
  • Deze laptop heeft 4 GB RAM in plaats van 8 GB
  • Deze laptop is voorzien van een Intel Wireless-AC 9560 netwerkadapter
Voor het grootste deel ben ik het verder eens met de review van Hardware Info. De laptop is stevig gebouwd en ziet er zeker voor een laptop van deze prijs ontzettend goed uit. Volgens die review "is het oppervlak van de touchpad van de X512FA wat aan de ruwe kant, doordat Asus heeft bespaard op een laagje glas". Hoewel het oppervlak van de touchpad inderdaad van kunststof is, vind ik dit niet echt ruw aanvoelen. Niet zo glad als de glazen touchpad van mijn ZenBook, maar zeker glad genoeg om prettig mee te kunnen werken.

Wat ik zelf wel een nadeel vind, is de indeling van het numerieke toetsenblok. Doordat de + en Enter toetsen op een andere plek zitten en de 0 smaller is dan normaal is dit een stuk minder bruikbaar om snel cijfers in te voeren.

Op het moment van aanschaf was deze laptop bij Bol.com € 399, terwijl de X512FA voor € 469 verkrijgbaar was. Zelfs met de huidige prijs van € 449 voor de A512FA lijkt dit me de betere keuze. Eventueel kan voor rond de € 20 een extra reepje van 4 GB RAM worden toegevoegd. Je hebt dan eigenlijk dezelfde laptop voor dezelfde prijs, maar wel met een IPS scherm in plaats van een TN scherm.

Heb jij ook een Asus VivoBook 15 A512FA-BQ113T?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht