Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Pykow 19 mei 2010, laatste update op 19 mei 2010, 210 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Gewichtjes
  • Bouwkwaliteit
  • Precisie

Minpunten

• SetPoint 1.0

Intro
Als fanatieke PC-Gamer en een gadget liefhebber, Vond ik het tijd worden om de Logitech G5 eens te bespreken en mijn belevenis eens met jullie te delen. Het gaat hier om de Logitech G5 Versie 2, die in 2007 is uitgekomen.

Eerste Indruk
Bij aanschaf van dit product krijg je een mooie stevige doos, waar het volgende inzit:
- De muis
- Gebruiksaanwijzing
- Software Logitech SetPoint.
- Doosje met gewichtjes

De muis zag er goed uit, Blauw met van die zwarte stukjes erboven op.
De muiskabel was gewikkeld in een stoffebehuizing. Eerder te vergelijken met een “schoenveter”.

Ergonomie
Het was even flink wennen, omdat ik nooit mijn hele handpalm op de muis plaats.
Maar na één maand had ik hier geen last meer van. De muis voelt stevig aan en de layout is bedekt met rubber, waardoor hij lekker stevig in de hand ligt. Je krijgt minder snel zweethanden door de rubbers.

Functionaliteit
De Logitech G5 heeft 2 knoppen aan de zijkant, die handig zijn bij het internetten om een pagina vooruit of achteruit te gaan. Daarnaast kunt u dus voor elke programma een andere functie koppelen aan deze knoppen.

Gewichtjes
Daarnaast is er een mogelijkheid om er gewichtjes in te plaatsen.
Persoonlijk houdt ik van lichte muizen, waardoor ik mijn gewichtjes niet gebruik.
De gewichtjes kunnen geplaatst worden in een cartridge, die zich onderin de muis bevindt.

Precisie
Er wordt gebruik gemaakt van een laser, die elke kleine beweging kan registeren.
Met een beetje oog en hand coördinatie, kan je heel makkelijk tekenen met deze muis.
De precisie is duidelijk merkbaar. Daarnaast kan je de snelheid van de muis ( DPI ) instellen via de meegeleverde software

Software
Bij aanschaf van dit product, Krijg je de software Logitech SetPoint 1.0 meegeleverd.
Deze versie, heeft wat problemen met games.
Bij het starten van een game, komt de muissnelheid een stuk hoger te liggen.
Ik raad je ook aan om de nieuwste versie van de Logitech website te downloaden, om dit probleem op te lossen.

Ik heb er zelf nog 55 euro voor betaald, bij een winkelketen bij mij in de buurt.
Toch vindt ik het zijn geld waard, want na 1,5 jaar werkt de muis nog perfect en heeft de muis nog niks geleden. Alleen de logitech Logo is verdwenen op de muis , maar verder zitten er geen krasjes op of deuken noem maar op. De muis is meerdere malen van mijn bureau gevallen.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?