Tweakers zegt: 4,5

Sea of Thieves, Windows

Specificaties PC • Avontuur • 12 jaar - Bekijk alle specificaties

Sea of Thieves, Windows Review

Musical-Memoirs 5 september 2019, 337 views Product gekocht

Sea of Thieves, Windows

Een RPG die zich op de oorsprong van dit woord richt, het roleplayen. Als je echt als een piraat wilt roleplayen is dit de ultieme game. Alle oude reviews die klagen over gebrek aan content zijn ondertussen achterhaalt door de vele updates die maar blijven komen.

Pluspunten

• Perfect om te roleplayen
  • Mooie gamewereld
  • Krijgt constant content updates
  • Crossplay tussen PC en Xbox
  • Geweldige co-op ervaring

Minpunten

• De meeste random spelers heb je niks aan
  • Tijdelijke events die je kan missen
  • Het gedoe om vrienden over te halen het te kopen
  • Op PC alleen te koop in de microsoft store

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 4
Vanaf een oude aankondiging was ik al geïnteresseerd in deze game. Daadwerkelijk naar de onderdelen van je schip moeten lopen om deze te gebruiken, samenwerkend met andere spelers, tegen andere speler schepen. Schatgraven en raadsels en meer. In plaats van skill points die competitive voordeel geven gaat het allemaal om je echte real life skills en de voorbereidingen voor je op pad gaat. Het klonk allemaal geweldig.

Nu zullen vele het kritiek gehoord hebben over de gebrekkige content bij launch. En ja, dat was zeker het geval. De game voelde vrij leeg aan en er waren weinig doelen om voor te spelen. Maar zelfs bij de launch kon ik alsnog van de game genieten zolang ik maar een leuke crew had.

Ondertussen is er extreem veel veranderd. De Megalodon, het 2e zeemonster werd toegevoegd. Het verslaan van de zeemonsters geven nu ook rewards. Skeleton schepen kwamen er bij, inclusief een moeilijke uitdaging van meerdere waves. Cursed cannonballs kunnen je een tactisch voordeel geven. De stronghold gunpowderbarrel is een leuke treasure die veel risk en reward heeft en kan je ook gebruiken voor een gigantische explosie. Je kan meer soorten cosmetics verdienen en de hoeveelheid is ook flink groter. Er zijn meer soorten treasures te vinden. De merchants hebben een extra missie type. Er is een arena mode bij gekomen. Schepen kunnen op meer manieren beschadigd raken. Je hebt harpoonen waar je leuke manoeuvres mee uit kan halen. Je kan in dikke mistbanken terecht komen. Roeiboten brengen veel voordelen mee om te vinden, soms hebben ze zelfs een harpoon. Er is een groot vulkaangebied op de map erbij voor grote risk/reward. Een nieuwe cursed chest is toegevoegd, de reapers chest. Een nieuw schipstype, de tot 3 spelers brigantine (al ben ik zelf geen fan van het design). Er zijn regelmatig tijdelijke events met aparte missies en rewards. En er zijn nu ook leuke storyline missies die unieke puzzels met zich mee brengen. Je kunt vissen en de vis verkopen of op eten voor healing met regen buff. En meer updates die ik waarschijnlijk niet uit mijn hoofd op kan noemen...

Zoals je hierboven kan lezen, er is veel veranderd en Rare heeft de intentie om de game te blijven updaten. De volgende update is alweer over 6 dagen na mijn review. Het gebrek aan content klacht is hiermee compleet opgelost. Het enige nadeel van content blijven updaten is dat er ook steeds nieuwe bugs ontstaan die ze bij de volgende update weer moeten fixen. De game is daardoor niet altijd even stabiel, maar alle oude bugs die ik tegen was gekomen zijn ondertussen al gefixt.

Er zit wel een gigantisch nadeel aan deze game. De game is altijd online met andere schepen en gebouwd voor samenwerking.
Je kan een schip in je eentje besturen zonder medespelers. Maar de game is gemaakt voor samenwerking, dus dat is extreem veel leuker dan alleen spelen. Maar als je geen vrienden hebt die de game hebben moet je of online vrienden maken of met random spelers spelen. Met randoms kan je soms de leukste avonturen hebben, maar meestal hebben je mede spelers geen microfoon, of spreken alleen maar frans of welke taal dan ook met extreme herrie op de achtergrond. Ze werken niet goed samen tot zelfs het grieven van de speelsessie.
Ook je tegenspelers kunnen soms totaal geen respect hebben, schelden door de microfoon, niet reageren als je een vriendelijk gesprek wilt voeren tot zelfs dingen doen die puur de intentie hebben om de speelplezier van hun tegenspelers te verpesten.
Soms zou het fijn kunnen zijn om echt alleen te kunnen spelen, maar dat is niet mogelijk. Maar tegelijkertijd maakt het wel spannend dat je altijd vijandelijke schepen tegen kan komen. En soms maak je na een episch gevecht zelfs vrienden met je tegenspelers.

Iedere keer als ik het speel kom ik weer iets tegen dat mij afleid van mijn doel. Een makkelijke schat, een spelers schip encounter, een kraken die mij aanvalt en meer. Ik heb de intentie maar even te spelen en het is alweer uren avontuur later. Heb de pirate legend titel al behaald, heb alle story missies gedaan en heb de meeste cosmetics al allemaal gekocht, toch blijf ik terug komen op deze game. Het is mijn favoriete game, een grote aanrader!

Heb jij ook een Sea of Thieves, Windows?

Je hebt de nieuwste ontwikkelingen hierin erg goed verwoord. _/-\o_

Er is nu ook een gave questline: Tall Tales, toegevoegd! echt een uitdaging!

[Reactie gewijzigd door hoi3344 op 20 september 2019 15:58]

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.