1 review

Asus ZenBook RX533FN-A8059T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

Asus ZenBook RX533FN-A8059T Review

Tacovdh 3 september 2019, laatste update op 16 maart 2020, 267 views Product gekocht

Asus ZenBook RX533FN-A8059T

Heerlijke laptop; licht, fijne toetsen, snel!

Pluspunten

• snel opstarten, geheugen
  • elegant, geen vingerafdrukken
  • uitstekend scherm, helder, mat
  • tweede windowstoets (Fn+Ctrl R)
  • fijn toetsenbord, genoeg travel
  • geluid veel beter dan verwacht

Minpunten

• prijs aan de hoge kant (1.100)
  • lelijke stickers (maar die kunnen er af)
  • printeraansturing?
  • zinloze toetsenbordverlichting

Gekocht als opvolger van een HP Pavilion. Gebruik m voor dagelijkse dingen en werk (surfen, MSOffice, netwerkbeheer), geen games. Nu ruim een maand in gebruik.
Voornaamste redenen waren het grote scherm (15,6') met smalle bezels, het lichte gewicht (1,6 kg), het verdere uiterlijk (metalen behuizing), de tweede windows toets, het ruime geheugen (512 GB). De i7 processor is geen luxe, dat kan je best hebben.
Het valt allemaal niet tegen, het is een heerlijk apparaat en zijn geld wel waard. De laptop is erg mobiel, werkt erg fijn, makkelijk meenemen. Accuduur is geweldig, ik neem geen lader meer mee als ik ergens een dag ga werken. Er zit een stoffen sleeve bij, die doet wat hij moet doen.
Minpuntjes: Sinds ik deze PC heb, valt mijn Lexmark netwerkprinter soms weg, kan ook aan iets anders liggen. [Edit: inderdaad nooit meer gebeurd.] Ik had tijdens het warme weer (28 gr in huis) een keer dat de fan aansloeg en veel lawaai maakte. Daarna nooit meer gehad. De aansturing van mijn draadloze Logitech muis (Unifying software) moet met een stekkertje in een USB poort. Dat is jammer. De toetsenbordverlichting is af te stellen, maar meer licht maakt het slechter leesbaar, waardeloos dus. Ik heb 1.100 betaald.

Heb jij ook een Asus ZenBook RX533FN-A8059T?