LG G8s ThinQ Zwart

€ 449,95
Specificaties 6,21" • 2248x1080 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

LG G8s ThinQ Zwart Review

Jorisbink 1 september 2019, 379 views Product geleend

LG G8s ThinQ Zwart

Ik ben zeer blij en terverden over de Lg G8s. De telefoon is snel, heeft een mooi scherm, lange accuduur en nog veel meer!

Pluspunten

• scherm
  • accu
  • face unlock

Minpunten

• speakers
  • google knop

Ik heb de LG G8s nu voor 2 weken en ik blijf me verbazen over de kwaliteit van de telefoon. Dit zijn een paar redenen waarom:

Accu: Ik kan ruim een, soms twee dagen door gaan met de telefoon zonder hem op te laden. Ik had hiervoor een Samsung s9+ en die moest ik tegen de middag echt opladen omdat hij dan weer leeg was terwijl ik hem ‘s nachts al op had gelaten. Bij deze telefoon is dat niet het geval. Ik kan er een game mee spelen, foto’s mee maken, appen en nog veel meer en de accu gaat maar niet leeg en als hij dan toch leeg is dan kan ik hem weer snel opladen met fastcharge of draadloos wantje die functie heeft hij ook al!

Design: Ik vind het design van de telefoon redelijk goed. Zelf ben ik nooit echt zo’n fan geweest van een notch. Ik vind dit ook niet makkelijk met gebruik doordat er bijv. nu niet het batterijpercentage staat en ik zie maar een of twee meldingen staan. Ik krijg die info pas te zien als ik het als het ware naar beneden swipe. Verder vind ik het design wel mooi en de telefoon heeft ook een lekker fris en spiegelde achterkant.

Scherm: Het beeldscherm is zo mooi. Ik kan er met mijn pet niet bij. Heel scherp beeld waardoor je nog beter foto’s kan maken en series kijken. De kleuren zijn levendig, de helderheid stelt hij uit zichzelf in en je kan ook true view aanzetten zodat de schermkleur aan de omgeving wordt aangepast.

Camera's: De camera’s zijn geweldig. Ik maak zelf vaak en veel foto’s/video’s en deze telefoon is er denk een van de beste in. Nu ben ik niet een persoon die veel van camera specs afweet maar ik weet wel dat ik een goede scherpe foto kan maken met deze telefoon en dat hij met een video super smooth is. Ook heeft de camera veel standen die ik nog niet allemaal geprobeerd heb, maar ik vind de studio mode denk toch wel het leukste. Dan maak je namelijk een foto van jezelf en dan wordt alles om je heen zwart. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat de flits niet dual tone is. Dit zorgt ervoor dat ’s avonds de foto’s redelijk wit kunnen uitvallen.

Snelheid: De telefoon heeft de nieuwe snapdragon 855 wat betekend dat je er eigenlijk alles mee kan doen zonder dat de telefoon traag wordt. Dit gecombineerd met de 6gb aan werkgeheugen kan je zelfs de zwaarste games spelen, maar je kan ook eventjes snel een video bewerken. Hij is zeker even snel als smartphones die veel duurder zijn. Sterker nog, deze LG G8s was sneller als mijn Samsung s9+. Nu is deze ook wel wat ouder maar die was nieuw aanzienlijk duurder als deze LG G8s.

Featers: Er zijn veel handige functies op deze telefoon zoals een precies goed geplaatste vingerscan, snelle gezichtsherkenning, always on display, draadloos opladen, fast charging en dat je bijv. een foto maak met de 3 camera’s tegelijk zodat je een foto hebt die van heel ver is, normale afstand en eentje die super dichtbij is.

Maar net als al het goede in de wereld zitten er ook een paar kleine minpuntjes aan. Zo is bijvoorbeeld de aan-en uit knop op een niet goede plek geplaatst. Ik ben gewend om mijn telefoon met mijn duim uit te doen maar hij zit simpel weg te hoog. Ook vindt de aparte knop voor google assistent onnodig. Het is net als de bixby knop bij Samsung waar niemand om heeft gevraagd ;).
Verder vind ik vind air motion niet fijn. Ik gebruik hem ook niet veel omdat je, in mijn ogen, je hand precies op de goede manier moet houden. Ik heb het meerdere keren geprobeerd en het is mij soms ook wel gelukt maakt hij deed het vaker niet als dat hij het wel deed.
Ook ben ik niet tevreden over het geluid van de stereo speakers. Het geluid van de speakers nu niet echt goed vergeleken met andere smartphones. Het geluid is vlak en redelijk schel.

Nu zijn de minpunten in mijn ogen niet hele belangrijke dingen en zou ik de LG G8s toch aan iedereen aanraden. Het is een goede en snelle telefoon met veel handige functies.

Heb jij ook een LG G8s ThinQ Zwart?