Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB Review

Rrob 18 mei 2010, laatste update op 18 mei 2010, 786 views

Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB

Pluspunten

• geluid (indien opgehangen d.m.v. elastieken)

Minpunten

• geluid (indien vastgeschroefd)

Dit is geen volledige review, ik wil alleen mijn ervaringen met het geluid van deze harde schijf melden.

Deze harde schijf geeft in combinatie met een http://tweakers.net/price...ler-master-elite-310.html kast een ontzettende herrie.

De schijf zelf is los nauwelijks hoorbaar, maar gemonteerd in een interne 3,5" bay van de kast begint de hele kast te resoneren wat een behoorlijke harde lage zoem/brom veroorzaakt.

Ik heb het opgelost door de schijf met koordelastiek in een 5,25" bay op te hangen waarmee het probleem opgelost is.
Als dat echter geen optie is wil ik deze HDD / kast combinatie zonder HDD silencer ten zeerste afraden.

Ik weet niet of dit probleem aan de kast of de HD ligt, of dat het zich alleen bij deze specifieke combinatie voordoet, maar vond dat ik het wel moest melden omdat de herrie echt niet te harden was.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB?

Bleh... Dit slaat kant noch wal. Dit betreft een negatieve eigenschap van de kast die dus blijkbaar enorm resoneert. Zelf heb ik een setje in raid0 zitten in een antec p183 en dat komt bijna niet boven mijn ssd uit ;)...
Het zal vast voor een groot deel aan de kast liggen, maar die resoneert echt niet uit zichzelf.
En aangezien dit probleem nergens wordt gemeld ligt het waarschijnlijk aan de combinatie en dus ook deels aan de HD.

Een waarschuwing leek me daarom wel op zijn plaats.
Als ik naar de prijs van de kast kijk, lijkt het me ook een erg blikken geval. Dat kan een hoop resonanties verklaren. Ik Heb hier 2 in raid en dit zijn absoluut de stilste en koelste schijven die ik ooit heb gehad. Ook totaal trillingsvrij; het is erg moeilijk te voelen of een schijf aan is of niet.
Ik heb deze schrijf in een Coolermaster CM690 zitten. Deze is standaard voorzien van een soort dempertjes. En ik hoor hem bijna niet. Ookal is het een dure en een top kast. Over de schrijf heb ik geen klachten. Misschien had je toch meer moeten investeren in je kast. ;)