Specificaties 2-bay NAS met 2TB opslag - Bekijk alle specificaties

Iomega StorCenter ix2-200 2TB Review

maffesurferNewbie 18 mei 2010, laatste update op 18 mei 2010, 4.999 views

Iomega StorCenter ix2-200 2TB

Pluspunten

• installatie werkte volstrekt probleemloos op WIndows 7 laptop via Wifi. binnen 5 minuten online.
  • kastje ziet er mooi en degelijk uit

Minpunten

• HDD maakt behoorlijk wat lawaai

Had al wat twijfels na verschillende reviews... toch geprobeerd want een mooie prijs.

Installatie op een windows 7 laptop via Wifi werkte in 1 keer dus probleemloos _/-\o_ . Ik blij. Even alle opties bekijken: blijkt dat toch 1 HDD het nu al niet doet. Disk missing... :X (dit lees ik meerdere sites dat de HDD's niet al te best zijn....) Dus na mijn euforie dat het allemaal probleemloos werkte deze domper. Laatste 10 jaar zijn bij mij al paar computers/laptops gecrashd, maar nooit de HDD. Nu neem ik een NAS om mijn gegevens veilig te stellen, en wat doet het niet: de HDD :+ wat een farce.... :z

Hij mag weer terug. Bij Misco doet het 5 werkdagen voordat je überhaupt een reactie krijgt. wat een bullshit zeg. Daar koop ik ook nooit meer.. Gelukkig heb ik met Paypal betaald, maar wie weet lossen ze het netjes op, laat ik geen vooroordelen hebben. De dame aan de telefoon was niet echt vriendelijk en wilde verder ook niets vertellen, zet dan de volgende tekst op de site: "bellen heeft geen zin, want onze telefoniste kan 1 ding zeggen als een papagaai: over 5 dagen krijgt u een reactie"..keer 10.... 8)7 . Als u het product terugstuurt naar ons,mag dat niet, en sturen wij hem ook weer naar u terug ?? :? Ik wacht het netjes af, en anders claim ik gewoon via Paypall. Ik kan iedereen aanraden om zo te betalen.

Heb jij ook een Iomega StorCenter ix2-200 2TB?

Reviews door de redactie

Pas 4? Hmm, hier nog meer. Allemaal problemen met de disks, of, als de disks wel goed blijken te zijn loopt het apparaat elke 1-2 weken vast en moet hard uit- en aangezet worden. Ook met de nieuwste firmware. Dit helaas met de ix2's als de ix4's, ook het rackmodel. (Zelfde software als het bureaumodel dus dat maakt niet uit). Drama apparaten. We zijn inmiddels over op Netgear ReadyNAS, en privé gebruik ik een Thecus N4200. Dat werkt een stuk beter.
Is dit niet meer een shopreview dan een review over het product? Een DOA kan in elke productlijn voorkomen.
@virtualJac: DOA op elke productielijn eens, maar doorsturen naar markt ligt toch echt aan de organisatie van je eindcontrole van een organisatie. ZOu niet voor mogen komen en anders 1:10000.
Slecht spul hoor die iomega storecenter, heb er al 4 voor bij zien komen en alle vier zijn ze al een keer stuk geweest, gewoon een ramp.. leuke review!
Heb hem nu 2 jaar. Al 2x een HDD die het niet meer deed.
Gelukkig zijn ze beide onder garantie (3 jaar) vervangen.

Frustrerende is alleen dat je het probleem aan support moet voorleggen, dumps moet oploaden etc. Ben je zo weer 2 weken verder.

Gelukkig kan je als 1 schijf het begeven heeft gewoon doorwerken. Maar het gevoel van veiligheid ben je even kwijt.