Asus MyPal A636 Review

indio3227 26 februari 2006, 1.439 views

Asus MyPal A636

Pluspunten

• compleet mobiel pakket (WiFi, BT, GPS ingebouwd)
  • snel en gebruiksvriendelijk
  • Levensduur batterij
  • Vormgeving
  • Stelt GPS en WiFi automatisch in

Minpunten

• 1 sd slot

Veelzijdigheid Score: 5
Ik heb zowat heel internet gezocht naar reviews van de
Asus Mypal a636
Fujitsu Siemens LOOX n520
MIO a201 en
diverse HP's

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de A636 qua prijs kwaliteit verhouding absoluut het hoogste scoort. met name uitgebreidere amerikaanse review sites zijn vol lof (zie www.mobile-review.com en www.pdagold.com)
Description:
Class: navigation PDA
Position in the line: above Asus A620
Rival models: FS Pocket LOOX N520, HTC Galaxy
Operating system: Windows Mobile 5.0 for Pocket PC
Processor: Intel XScale PXA270 416 MHz
RAM: 64 MB (58.09 MB available)
Flash ROM: 64 MB (59.21 MB available)
Flash Disk: 25.74 MB
Interfaces: SD/MMC with SDIO, IrDA, Bluetooth, Wi-Fi (IEEE802.11b), USB 1.1 client (synchronization, charging, card reader)
Built-in GPS receiver SiRF Star III, external rotating antenna, connector for extra antenna.
Screen: 3.5" (active zone: 53x71 mm) with 240x320 pixels, 64K colors, 240 backlight levels
Battery: removable Li-Ion 1300 mAh
Dimensions: 122x73.2x19-19.5 mm
Weight: 186 g

wat wil je nog meer! Het enige nadeel zou het gewicht zijn maar de extra 20-40 gram tegeover de HP's merk je niet.

De a636 heeft voor mobiele gebruikers alles behalve een telefoon. Je kan er inderdaad van alles op en het is uitermate gebruiksvriendelijk. In de VS heeft de a636 het record voor batterij levensduur!

Ik gebruik hem i.c.m. Destinator PN (versie 5)meegeleverd met europa kaarten. Destinator is minder gebruiksvriendelijk dan TomTom maar ik vind Destinator PN betrouwbaarder. ik heb met TomTom 5 weleens verkeerde routes wellicht oude kaarten? dat denk ik niet. de meegeleverde POI in destinator zijn geweldig compleet.

nadeel van windows mobile 5 (NL editie) is dat de block en letter recognizer ontbreken. simpele oplossing is om de transscriber for tablet/pocket pc bij microsoft te downloaden.

De a636 is ook nogeens zeer snel met opstarten en gegevens verwerken (zelf films bekeken fullscreen zonder haperen.) met de xscale processoor kan je hem simpel tot 720 MHz overclocken maar 624 MHz stabiel (xcpuscalar.exe).

tot nogtoe heb ik geen betere PDA voor deze prijs gezien ook bij andere vrienden en collega's niet. voordeel van HP's is de hoge resolutie maar daartegenover staat de korte batterij levensduur en natuurlijk met deze specificaties het grote prijsverschil.

Beslist aanrader!

Heb jij ook een Asus MyPal A636?