HW Labs Black Ice Pro Radiator Review

aramdin 6 september 2006, 1.526 views

HW Labs Black Ice Pro Radiator

Pluspunten

• Aardig koelvermogen
  • Verschillende versies
  • Klein

Minpunten

• Geen noemenswaardige

Koelvermogen Score: 4
Het 120mm instap model van het albekende HWlabs (in waterkoelland tenminste dan). Ik heb deze bij een Asetek setje aangeschaft en voldoet prima voor mijn doeleinden. Voordat ik puntsgewijs over deze radiator ga vertellen zal ik eerst de specificaties presenteren :)

Specificaties
-2-pass Radiator specifically developed for PC watercooling
-Now with improved internal pressure drop for increased cooling efficiency.
-Now with 12.5mm (1/2" inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors.
-New high-durability custom formulation acrylic paint finish
-Rated for 378KCal per hour (1501 BTU per hour)
-120 mm (4.72 inch) Copper core consisting of flat tubes for maximum heat conductivity
-High-density louvered copper fin configuration for enhanced heat dissipation
-Built-in plenum chamber for increased performance and noise reduction
-Self-tapping 120mm fan and case mounting holes for ease of installation
-Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors
-Available in 9.5 mm (3/8 inch) custom female 1/4" NPT/BSPT/BSPP compatible fittings. (dealer option).
-Compact 157 x 133 x 25 mm (5.9 x 5 x 0.98 inch) dimensions allows it to fit inside most mid-tower cases

Koelvermogen
Ik heb op dit moment een Swiftech MCP6002-64 als waterkoelblok, het is het enigste blok in de loop & daarom heb ik ook niet zo'n grote radiator nodig.

Volgens de specificaties moet hij 378KCal per hour (1501 BTU per hour) aan warmte kunnen afvoeren. Heb geen flauw idee hoeveel dat omgerekend in warmte is, maar hij houdt mijn X2 lekker koel, zelfs overgeclockt :)

2400mHz @ 1.3v, 2x Primestable op 34graden anyone :)

Geluidsproductie
Je kan aan beide kanten een 120mm fan kwijt, dus je kan kiezen voor een Push-Pull setup (met natuurlijk een sound penalty), je kan een enkele fan erop zetten (zoals ik gedaan heb) en je kan hem ook gebruiken zonder fan (als je niets bijzonders zou koelen of als je in een koud land woont :p )

Installatiegemak
Ik heb de Astek versie met Plug&Cool snelkoppelingen erop. Als je de slang goed aandrukt is er geen reden tot paniek & zal hij ook niet lekken! Werkt makkelijker dan slangklemmen, maar lektesten behoort altijd tot de stappen voordat je live gaat draaien :)

Compatibiliteit
De radiator is niet zo groot en zal in de meeste kasten passen zonder al teveel moeite. Als je een 120mm fan kwijt kan, kan je in 95% van de gevallen ook deze radiator kwijt (is maar een schatting ;))

Modbaarheid
Deze radiator is in verschillende versies verkrijgbaar (ook in verschillende kleuren!). Asetek zet er bv zelf Plug&Cool snelkoppelingen op, los zijn ze ook verkrijgbaar met 1/4" schroefverbindingen, dus je kan er dan zelf een slangpilaar naar wens opzetten.
Standaard is hij glanzend zwart.

Prijzen voor deze radiator zijn schappelijk, je krijgt in mijn ogen ook waar voor je geld!

Info
De rest van mijn waterkoelset bestaat uit:
-Swiftech MCP6002-64

Mijn andere Productsurveys
Productsurveys van FmSKrimp

Survey updates
06-09-2006 Buiten gebruik & wat kleine fixes

Heb jij ook een HW Labs Black Ice Pro Radiator?