HTC Touch Diamond2 NL Zwart Review

LoCoZ 17 mei 2010, laatste update op 17 mei 2010, 888 views

HTC Touch Diamond2 NL Zwart

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• veel vast lopers
  • Windows Mobile is te langzaam
  • Vaak geen reactie als ik hem van standby haal

3Maanden geleden de HTC Touch Diamond II gekocht, wat een miskoop.
Ok hij is mooi en lekker klein maar daardoor is de stabiliteit toch gedaalt.
Na 2 maanden liep ik al tegen de volgende dingen aan:

- Touchscreen reageerde niet meer, moest terug naar de fabriek gestuurt worden.
- Windows Mobile 6,5 blijft op sommige punten gewoon vastlopen.
- Naar mijn mening is een batterijtijd van 5-6uur toch echt te weinig

Daarbij moest ik gemiddelt 2x per week hem opnieuw opstarten aangezien hij niet meer van standby afkwam

al met al voor mij een miskoop, en nothing but trouble.
Geïntereseerden, kijk verder

• Desktop Cradle

Heb jij ook een HTC Touch Diamond2 NL Zwart?

Ik heb zelf de TD2 ongeveer 3 maanden. En mijn batterij gaat met een beetje geluk 2/1,5 dag mee. Ook over het vastlopen/geen reactie heb ik eigenlijk geen klachten.
- Touchscreen reageerde niet meer, moest terug naar de fabriek gestuurt worden.
is de telefoon al terug? Zo ja, is deze nu wel werkend?

- Windows Mobile 6,5 blijft op sommige punten gewoon vastlopen.
Op welke punten? Heb je er zelf mee zitten rommelen, of zijn er standaard opties die niet werken?

- Naar mijn mening is een batterijtijd van 5-6uur toch echt te weinig
Is 5-6 uur de fabrieksopgave, dan wel een duur die uit andere reviews ook naar voren komt? Of jij het veel of weinig vind is natuurlijk niet echt een objectieve meetwaarde te noemen..

Dan noem je ook nog Windows Mobile is te langzaam bij negatieve eigenschappen, dit blijkt nergens uit je review. Tevens is het zonder argumenten of voorbeelden een volstrekt ongefundeerde kreet...

Al met al geen beste review. Het is volstrekt helder dat jij niet tevreden mee bent met deze telefoon - dat blijkt alleen al uit de geringe moeite die je wil doen voor deze review - maar als je anderen van een miskoop wil verhoeden is het wel wenselijk om iets dieper in te gaan op de geconstateerde mankementen.

[Reactie gewijzigd door Tha Man op 17 mei 2010 12:22]

Al een klein jaar eigenaar van een Diamond II. Indien je veel gebruik maakt van 3G dan gaat de batterij geen dag mee. Mijn toestel is reeds 2x binnen geweest voor een nieuw scherm. Het touchscreen was niet meer bruikbaar door Newton Rings. Dit werd wel ieder keer correct onder waarborg hersteld maar is natuurlijk wel vervelend. Zou te maken hebben met de temp van de accu die te hoog wordt. Het toestel is traag en het scherm blijft zeer veel hangen. Dit waarschijnlijk door te trage processor met combinatie win mobile 6.5. HTC Desire schijnt stukken beter te zijn met 1Ghz processor en Android software.
Ik heb dezelfde ervaring met de 'oude' HD, in de praktijk totaal onbruikbaar door dezelfde problemen die jij ook ervaart.
ik heb hem via tweakers tweehands gekocht.
draait wel met een cooked rom. Maar verders een heel fijn toestel. accu gaat gewoon 2 dagen
me2, ook met de originele ROM geen problemen, tsja blijft wel win mobile 6.5 en idd dat is soms traag, maar over het algemeen is dit een zeer goed toestel.

hij zal wel een maandag ochtend model hebben, gewoon pech.
Ik heb de diamont 1, had ongeveer dezelfde problemen. Ik hem nu een custom ROM draaien, echt 10 keer beter! De accu gaat langer mee, me telefoon kan veel meer en loopt soepeler. Ik raad je absoluut een bezoekje aan XDA developers aan!
langzaam. als de telefoon aangaat/wakker wordt staat de klok 1 uur en 1 minuut te vroeg en klapt hij tergend langzaam (de eerste keer is het nog leuk) op de echte tijd. kan er niet af, hoewel de tijd ook in het klein rechtsboven staat.
onlogische bediening; onlogische indeling; instellingen heeft 1,5 blz met o.a. 'overig/div.' instellingen onderaan een toets met menu, die laat dan 'meer' toets zien, dan weer 9 symbolen, waar ook weer meerdere symbolen onder verborgen zijn. er zijn nog veéél meer voorbeelden hiervan.
ik heb nog steeds niet uitgevonden hoe de inhoud v d internet browser groter/kleiner moet, gebeurt spontaan, balkje met + en - werkt niet.
het weer kan ook niet weg, vervelend in het buitenland als je niet roamen wil, zit je naar oud weer te kijken van thuis.
krijg al 2 maanden geen verbinding via kabel met de computer, windows mobile device center ondanks dat ik alles heb opgevolgd wat ik kon vinden op internet. kan niet vinden hoe ik mijn foto's op de externe geheugenkaart krijg.
wat je ook doet het is zwaar onlogisch, een baggerding. of het nu aan windows of htc ligt kan me niet schelen, constante ergernis.
als ik bel gaat mijn oor tegen de touchscreen en gaan er allerlei applicaties open, heb me een ongeluk gezocht waar je kan instellen dat de touch uitgaat als je belt. (maar dan kan je ook niet in je agenda...)
constant melding over gps hot fusion oid time out. wtf! niet te vinden op internet.
als je een pragramma afsluit staat hij in taakbeheer nog open, dus na een tijd heb je een hele rits programma's nog 'actief'. dus na email checken ga je naar taakbeheer, diepverstopt, dus maar plekje op het voorblad opgeofferd, en laat je alle taken beeindigen. alleen tomtom heeft een uitknop in het programma.
wat een afschuuuuuwelijk apparaat. zodra ik geld heb gaat hij weg, miskoop van mijn leven