TomTom Start2 (Benelux) Review
Dit was mijn eerste GPS. Ik ben erg ontevreden met het apparat en TomTom support. Ik wilde een apparaat dat ik kan voor auto-, wandel- en fiets-navigatie kon gebruiken, en tevens werkt als een kaart (zodat ik POIs kan zien, net als google maps).
Met TomTom Start2 kon ik niets doen behalve autonavigatie. Vaak was het onduidelijk of laat met het advies.
Als ik de bovenstaande problemen naar tomtom verstuurt, en vraagt waneer is het niet specificeerd welke GPS heeft wandel+fietsnavigatie, ze zei: "Daarnaast zijn wij 5 dagen per week telefonisch bereikbaar, 6 dagen per week via E-mail en kunt u in elke electronica winkel uw vraag voorleggen aan winkeliers of het aparaat testen en de instelling opzoeken."
Dus, in 2010, ik zou GPS...
Pluspunten
Bouwkwaliet prima GPS ontvanger prima Kaarten prima
Minpunten
Geen fiets- of wandelnavigatie Resolutie van het scherm is 320x240 'Browse map' optie is praktisch onbruikbaar Autonavigatie heeft ernstig problemen
Eindoordeel
Met TomTom Start2 kon ik niets doen behalve autonavigatie. Vaak was het onduidelijk of laat met het advies.
Als ik de bovenstaande problemen naar tomtom verstuurt, en vraagt waneer is het niet specificeerd welke GPS heeft wandel+fietsnavigatie, ze zei: "Daarnaast zijn wij 5 dagen per week telefonisch bereikbaar, 6 dagen per week via E-mail en kunt u in elke electronica winkel uw vraag voorleggen aan winkeliers of het aparaat testen en de instelling opzoeken."
Dus, in 2010, ik zou GPS in een winkel kopen, en deze vragen naar een winkelier stellen, i.p.v. officiel tomtom website. Iemand zou ze wakker maken dat de 1990s zijn over.
Minpunten:
- Geen fiets- of wandelnavigatie. Dit is niet in de officiele specificaties. Alle andere tomtom GPS apparaten hebben deze behalve de tomtom start.
- Resolutie van het scherm is 320x240 - echt klein tegenwoordig.
- 'Simplified menu' meent dat u kunt niets doen met het apparat behalve auto navigatie.
- 'Browse map' optie is praktisch onbruikbaar: kleine resolutie, langzaam apparat, kaart volgt je positie niet als je bewegt, POIs zijn om de kaart, maar je kunt hem niet clicken, de informatie is beschikbaar alleen bij zoeken.
- een keer zegt 'keep right' 20-30m voor een kruising op A4.
- een keer zegt 'keep right after 600m' als ik moest al recht biljven, wegens er was al een splitsing.
- Piept luid te waarschuwen voor meterpunten - maar ik was wel binnen de maximale snelheid.
- Zegt niet welke weg te volgen, alleen 'keep right/keep left' - zeer irriterend, als ik weet beter hoe te besturen, het GPS zou alleen zegen welke weg te volgen, maar dit tomtom zegt dat niet.
- IQ routes heeft problemen ook: het navigeert me door een brug dat ik weet is gesloten 2-4 keer per dag voor 15 minuten als de booten zwemmen door. Ik moest 5-6 minuten wachten om zaterdag rond 17 uur.
Reacties (6)
lees bijvoorbeeld dit eens:
http://pjerry.tweakblogs....etere-productreviews.html
http://reinman-rules.twea...rite-a-5-star-review.html
Ik zou proberen het leuker te maken.
Als ik heb wat tijd met de nieuw navigon apparat bestedt, ik zal een echt review schrijven.
[Reactie gewijzigd door harakiri576 op 23 juli 2024 04:59]
Als je voor weinig geld een prima apparaatje wilt voor autonavigatie, kun je prima deze unit gebruiken. Dat er her en der bruggen open staan, ja, beetje raar om daar over te gaan zeuren.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn