Specificaties Socket AM3 met AMD 790X chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P Review

florijn4 15 mei 2010, laatste update op 15 mei 2010, 763 views

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

Pluspunten

• temperatuur
  • snelheid systeem
  • overklokbaarheid
  • bios instellingen
  • uitbreidingsmogelijjkheden
  • stabiliteit (standaard)

Minpunten

• geen bios reset knopje
  • ietwat ongelukkig geplaatste sata stekkers op de rand van het bord

Layout Score: 3
Dit is een leuk moederbordje, wilde nu eens wat sneller apparaat (oud bord met een AMD 3800+). Helaas ging het eerste GA-MA790XT-UD4P moederbord aan het eind van het jaar stuk. Geen bios opstart meer, dus rijp voor de RMA. Gelukkig geen probleem, bord werd door de leverancier meteen vervangen. Alles in een mooie zwarte 3Rsystem R430 pc kast gestopt, samen met een schijven van 120, 160, 250 Gig en 1 Terabyte en een CPU AMD Phenom II X3 720 Processor, Cpu Socket AM3 (938). Met wat Corsair 2 x 2 GB Modules DDR3 TW3X4G1600C9DHX G
Daarmee moet het wel lukken. Over het algemeen is dit een goed bord met diverse mogelijkheden. Alleen het bios mag wel wat meer help paginas bevatten, het aantal instellingen is erg groot. Bij overclocken goed opletten dat alles in de bios goed staat anders heb je zo een vastloper. Het bijgeleverde progje easytune 6 vind ik wat matig, alleen hoofd instellingen zijn hier te vinden, dit kan beter. De uitbreidingen op het bord zijn ruim voldoende. Alleen in mijn geval zitten de sata kabels wat te dicht aan de zijkant. In mijn kast levert dat heel wat gefriemel op om de stekkers erin te krijgen. Bios reset knopje zou ook wel handig zijn.
Over de prijs prestatie hoor je mij niet klagen, het bord doet wat ie moet doen en meer. Vervolgens kan ik melden dat als je het bord in de normale modus draait (standaard) dit een heel stabiel geheel is. Het overclocken moet echt goed getuned worden anders zit ie zo vast. Geen problemen met andere harde waren. Bios wordt regelmatig geupdated door fabrikant.

Heb jij ook een Gigabyte GA-MA790XT-UD4P?

Slechte review m,i ziens maar omdat je de moeite hebt genomen om in ieder geval je ervaringen met dit mobo te delen i,p,v een zogenaamde short-review toch twee sterren!

Wat betreft de short-review, dat is pas echt verspilde bandbreedte!