Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (H-IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2410 Zwart Review

Sjonny 15 mei 2010, laatste update op 15 mei 2010, 4.530 views

Dell Ultrasharp U2410 Zwart

Pluspunten

• Mooi beeld, contrast en kleuren
  • Veel features

Minpunten

• Menu bediening kan wat frustrerend zijn

Ik heb deze monitor nu sinds begin april, en ik ben er zeer tevreden mee. Ik had hiervoor een Siemens Nixdorf 17" CRT, dus het is een wereld van verschil. Maar ook merk ik dat het verschil met m'n HP L2045W op werk best groot is. En dan niet alleen de resolutie natuurlijk, maar de kleuren en contrast zijn veel beter op mijn eigen Dell :)

Bij de monitor krijg je meerdere kabels: VGA, HDMI en DVI. Ik heb em met de laatste aangesloten, en ook uit ervaring met m'n HP op werk geeft dit altijd gelijk het juiste en strakste beeld. HDMI heb ik geen ervaring mee, maar VGA heb ik slechte ervaring mee om zo'n TFT panel mee aan te sluiten.

De monitor staat op een zeer stevige voet, en is in hoogte verstelbaar. Bij mij staat ie op de hoogste stand, en om em lager te zetten hof je er alleen op te duwen. Dat gaat niet heel soepel, en in het begin schiet je dan een stuk naar beneden, maar als je een maal rolt zet je hem zo op de juiste hoogte. Via een gat in de stand kan je al je kabels mooi naar achter laten lopen. (power, dvi, usb en bij mij ook de kabel van m'n center speaker, die er mooi onder past (X-530)).

In het menu, wat je met lampjes knopjes aan de zijkant boven je power knop bedient, is gemakkelijk maar ook soms frustrerend om te bedienen. Het wil niet altijd reageren, of ik doe iets verkeerds ;)
In het begin staat een geluidje van het menu aan. Dat is een zeer doordringende hoge piep, dus dat is met oordopjes in zoeken in het menu waar het uit kan.
Een mooie feature die er gelukkig opzit is dat je kan kiezen hoe niet native resoluties worden weer gegeven. Je kan kiezen uit Fill, Aspect en 1:1. Ik heb hem fijn op Aspect, want verkeerd opgerekte beelden heb ik een erge hekel aan.

Er zat op mijn beeld ook een lichte beschadiging, waardoor als de monitor uit staat je wat schaaf stukjes kan zien op het beeld. Als de monitor aanstaat heb ik er helemaal geen last meer van, en zie je het niet eens meer. Ik had geen zin om em hiervoor weer terug te brengen.

Met spellen heb ik nergens last van, maar dat kan komen omdat ik niet weet waar ik precies op moet letten. Ik vind het beeld snel genoeg om er relaxed spellen mee te spelen. Er zit ook een "game mode" setting op in de preset modes, maar ik heb deze altijd op sRGB staan. Dat geeft voor mij de beste kleur en contrast.

Volgens mijn eenvoudige stroommeter is het verbruik zo'n 60W, maar ik heb het niet nauwkeurig gemeten.

Mijn review is hopelijk een aanvulling voor de gene die er al was.

• P4 2800, 2Gb
  • NVidia 7600GT AGP
  • Windows 7

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2410 Zwart?

"Bij de monitor krijg je meerdere kabels: VGA, HDMI en DVI."

Ik kreeg (ook) een DisplayPort kabel bij mijn U2410.

"Het wil niet altijd reageren, of ik doe iets verkeerd"

Heb ik ook last van. Lijkt dat de meeste capacitief gevoelige interfaces nogal slecht autocalibreren, ik heb hetzelfde op een inductiekookplaat van een gerenomeerd merk.

Bovendien tik ik het powerknopje op de hoek soms te makkelijk aan, zelfs de langslopende kat kan mijn monitor zo soms uitzetten.
Bij deze monitor krijg je standaard een Displayport kabel en geen HDMI kabel. Misschien heeft de reviewer vergist in de kabel, beide kabels lijken een beetje op elkaar.
ohja, idd .. het is een displayport kabel, en geen hdmi kabel... weer wat geleerd ;)