LG UltraGear 34UC89G-B Zwart

Specificaties 34" • 2560x1080 • 144Hz • IPS • 5ms - Bekijk alle specificaties

LG UltraGear 34UC89G-B Zwart Review

joeriveenhuizen 12 augustus 2019, 241 views Product gekocht

LG UltraGear 34UC89G-B Zwart

Te gek scherm, prachtig beeld, G-sync is geweldig en doordat het curved ultrawide is ga je echt op in je games.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Te gek beeld, mooie kleuren
  • Scherp, zelfs voor 1080p
  • G-sync
  • Kijkhoek
  • Immersive dankzij de lichte curve
  • 144hz (Ik heb m op 120hz gelocked omdat dit voor mij meer dan voldoende is)
  • Zeer minimale backlight bleed, niks dat tijdens gebruik opvalt in ieder geval. Zwart is zo goed als zwart.

Minpunten

• Het afspelen van filmpjes lijkt te stotteren bij 120hz

Ik vind het echt een prachtig beeldscherm maar ik moet wel zeggen dat mijn vorige "monitor" een LED TV van ongeveer 10 jaar oud was. Wel full HD maar ik heb in ieder geval nog nooit iets vergelijkbaars gehad met dit scherm. Dus neem mijn review met een korreltje zout.

Het scherm heeft prachtige kleuren en ik heb m gelocked staan op 120hz wat voor mij voldoende is en een mooi vloeiend beeld geeft. De bediening d.m.v. het joystickje is makkelijk en de UI van het menu is simpel en duidelijk. Samen met G-sync is een stotterend beeld en screen tear verleden tijd.

Zelf was ik nooit een fan van "game" spullen omdat ik het altijd een beetje "te" vind met al die kleuren en lichtjes overal. Maar dit scherm heeft eigenlijk een perfect design wat dat betreft. Een mooi dun zwart frame dat van zeer degelijke kwaliteit lijkt en stevig op de poot staat. Het design heeft hier en daar wat rode accenten maar deze zitten vooral op de achterkant en vallen niet op.

Wat het scherm zelf betreft is het zeer scherp ondanks de "lagere" 1080P resolutie. Ik heb lang getwijfeld of ik voor een 1080p of 1440p zou gaan maar op het moment heb ik nog een PC met GTX1070 die ik voorlopig nog niet ga vervangen maar waarschijnlijk net iets te zwak is om alle games op maximale settings met minimaal 60FPS op 3440x1440 te spelen. Met 2560x1080 kan ik alles met minimaal 90fps spelen op maximale settings. Maar nogmaals, de resolutie doet het scherm niet onder en ondanks dat het de zelfde verticale resolutie heeft als mijn vorige TV lijkt het wel vele male scherper.

Let wel op: Als je gebruik wilt maken van G-sync heb je een Displayport kabel nodig. Deze word wel bijgeleverd maar ik heb een game laptop die een mini-DP port heeft en moest hier dus nog wel een kabel voor bijkopen. Met HDMI is het scherm gelimiteerd op 60hz en werkt G-sync niet.

Als laatst wil ik nog wel iets kwijt over het kijken van filmpjes. Dit is voor mij echt het enige minpunt van dit scherm. Als ik filmpjes bekijk op Youtube, Netflix of lokaal op mijn computer lijkt het beeld een beetje te stotteren. Misschien is dit omdat ik het scherm heb gelocked op 120hz maar dit zou geen problemen mogen veroorzaken. Daarnaast gaat het scherm automatisch over op 21:9 in Netflix en op een of andere manier word het beeld dan een stuk onscherper en ik heb nog niet uitgevonden hoe ik Netflix gewoon op 16:9 kan laten afspelen.

Eindconclusie: Het scherm kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik ben er echt heel blij mee en ben ook blij dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt. Het is een ongekende game ervaring. En hopelijk kan ik het probleem met de filmpjes nog oplossen maar het is niet einde van de wereld en uiteindelijk heb ik het scherm gekocht om goed te kunnen gamen en dat doet deze vlekkeloos!

Heb jij ook een LG UltraGear 34UC89G-B Zwart?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google