Sony WF-1000XM3 (Zilver)

Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM3 (Zilver) Review

La1974 10 augustus 2019, 270 views

Sony WF-1000XM3 (Zilver)

Deze Sony oordoppen verassen me. Ik ben high-end Sennheiser bedrade oordoppen gewend dus was erg benieuwd. Maar dit zijn kwalitatief prima oordoppen. De noise cancellation is in het OV echt een toevoeging. Alleen de pasvorm ben ik niet heel enthousiast over, maar dat is persoonlijk.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Noise cancellation
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Batterijduur
  • Pasvorm

Eerste indruk

De oordopjes worden in een verpakking verstuurd die je tegenwoordig verwacht van een high-end audio product. De eerste indruk is belangrijk. Sony doet het hier prima. De verpakking bevat naast de oordopjes en de oplader waarin je de oortjes kunt opbergen, een uitgebreide set ‘kussentjes’ zodat ze iedereen kan passen.

In gebruik nemen

Het vinden van de juiste pasvorm koste me nog wel wat moeite. Ik ben gewend aan mijn Sennheiser in ear oordopjes met Comply kussentjes. Die pasvorm heb ik met de Sony’s nog niet kunnen evenaren. Wellicht dat een combinatie met Comply wel perfect is.

Gebruiken

Ik ben, voor mijn werk, een bus- en trein reiziger. In die omstandigheden wilde ik de noise-cancellation testen en dat viel niet tegen. Vooral het monotone geluid van zowel trein als bus werd zeer goed weggefilterd. Ik zat in een heerlijk rustige omgeving te genieten van de muziek.

Ook de geluidskwaliteit viel mij alles behalve tegen. Ik had van tevoren nooit verwacht dat de geluidskwaliteit van de Sony’s die van mijn Sennheisers kon evenaren maar ben achteraf zeer tevreden! De Sony’s bevallen qua geluid uitstekend.

Over de batterijduur ben ik nog niet echt te spreken. De beloofde zes uur haal ik bij lange n niet. Wel voldoende voor mijn woon-werkverkeer van bijna drie uur per dag.

De app

Je kan de oordopjes koppelen aan een app van Sony. Met deze app kan je o.a. de firmware updaten. Je kan de app ook gebruiken om, automatisch, te schakelen tussen de verschillende geluidsmodi. Dus lopen heeft een andere instelling dan OV.

Over deze app ben ik niet heel tevreden. Een ritje naar mijn werk bestaat uit lopen-bus-lopen-trein-lopen. Het schakelen tussen de verschillende geluidsmodi voegt in mijn optiek weinig toe. De maximum noise cancellation is het best ondanks de verminderde batterijduur. Ik heb deze dus uitgezet zodat ik de gewenste stand permanent heb ingeschakeld.

Samengevat

Ik ben zeer tevreden over de Sony WF-1000M3. Geluid is uitstekend. Voor een forenzer voegt de noise-cancellation echt iets toe. Pasvorm is persoonlijk. Ik denk dat Comply ‘kussentjes’ beter zijn.

Maar al met al een echte aanrader.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM3 (Zilver)?