Specificaties PCI geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1 Review

Ad- 21 februari 2006, 1.287 views

Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1

Pluspunten

• + Koptelefoon stekker erin, en het geluid gaat automatisch van (in mijn geval) 5.1 naar stereo... en andersom (eruit, dan weer 5.1 geluid).
  • + Nu ruim een maand in gebruik, en nóg steeds zet ik af en toe de koptelefoon af om te controleren of het geluid niet van buiten komt of zo.
  • + Na de Audigy is dit vooral voor de koptelefoon een spectaculaire verbetering... nog niet ECHT 3d geluid, maar beslist veel beter dan alleen stero.
  • + Oppeppen van geluid van films (.avi) en .mp3 works as advertised... werkelijk een verbetering.

Minpunten

• - Voor mij heeft frontje op PC onnodig veel aansluitingen (en dus niet zo mooi)
  • - Schakelen tusen modus (game en muziek/entertainment) kost vrij veel tijd.

Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 5
CPU-belasting Score: 4
Tja, er zijn al plenty reviews over de Fatality, dus hier heel beknopt met alleen de dingen die mij na enig gebruik opvallen....

Al met al een geprijsd kaartje, waarvan ik de zin van de 64 MB RAM (nog) niet zo in zie, maar er zijn een paar kleine features die het onverwacht prettig maken, zie de pluspunten hieronder.

Als je al een Audigy hebt heeft het volgens mij zin om WEL deze upgrade te maken, met name omdat met de koptelefoon op toch behoorlijk beter geluid geeft in games en voor muziek.

Heb jij ook een Creative X-FI Fatal1ty FPS 7.1?

En weer een survey waarin de beknopte samenvatting van plus en minpunten groter is dan de survey zelf :Y).

Ik weet we zijn hier zeikerds maar samenvatting bovenin met uitwerking is meer de bedoeling ;)
Positieve en Negatieve eigenschappen zijn leuk ingevuld maar iets meer uitleg qua survey had wel op zijn plaatst geweest. :Z

Ten slotte ben ik wel benieuwd naar een volledige uitleg.
Zeker voor een X-FI Fatal1ty FPS 7.1. :P
Het gaat juist erom wat jij ervan vindt.
Voor zo'n dure kaart vind ik het wel een beetje een karige survey, hier had een mooie user review in kunnen zitten.

:z