Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LF2500 Zwart Review

bravodt 13 mei 2010, laatste update op 13 mei 2010, 577 views

LG 32LF2500 Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Design
  • Zeer geschikt voor gaming!

Minpunten

• Zappen gaat traag

Deze mooie 32inch LG LCD televisie heb ik nu inmiddels drie weken in mijn bezit. En daarom wil even mijn ervaring tot nu toe delen.

Design
De televisie heeft een mooi design, waar LG eigenlijk ook wel om bekend staat.
Een prettige 178 graden kijkhoek. De afwerking van de televisie is ook zeer strak.

TV/Blue ray kijken
Ik maak niet gebruik van digitenne of digitale televisie via Ziggo.
Op dit moment is het voor mij nog “gewoon” analoog televisie kijken.
Tijdens het tv kijken is het beeld goed tot zeer goed te noemen.
Een blue ray film kijken is werkelijk waar fantastisch icm deze televisie
Het beeld is strak, geen trillingen, vertragingen, etc.

De ps3 gebruik ik als blue ray-speler.

Gaming
Voor het gamen maak ik gebruik van de ps3. Hiervoor had ik een JVC breedbeeld televisie i.c.m. de ps3. En deze nieuwe combinatie is echt fantastisch te noemen. Het beeld is prachtig en wordt heel mooi weergegeven. Ik heb geen last tijdens het gamen van vertraging, ghosting etc. De beelden worden allemaal vloeiend weergegeven. De volgende games heb ik gespeeld (om even een idee te geven): fifa 2009, resistance 2, Killzone 2, Uncharted 1 & 2, Red alert 3, Assasins Creed en street fighter 4.

Geluid
Het geluid van een LCD TV is over het algemeen matig tot slecht te noemen.
Echter vond ik het geluid nog niets eens zo tegenvallen. Verwacht geen top geluid, maar het kan er echt wel meedoor. Wil je natuurlijk genieten dan is het aan te raden om een home cinema set aan te sluiten. Ikzelf heb een LG homecinema set aangesloten (via de scart!) en dit bevalt super.

Extra mogelijkheden

Op deze televisie zit ook een usb poort (service only).
Echter is er op diverse forums genoeg informatie te vinden hoe je de usb poort als het ware kunt unlocken, zodat je ook de mogelijkheid hebt om de usb stick en/of harde schijf aan te sluiten en op die manier kunt genieten van foto’s of films kijken. Een aanrader is dit zeker!

Gebruiksvriendelijkheid
Deze LG televisie is zeer gebruiksvriendelijk. Het aansluiten was zeer gemakkelijk en de zenders goed instellen was ook geen probleem. Ook het beeld finetunen was geen probleem. Er zijn ook diverse beeldopties, waaronder; bioscoop, gaming, natuurlijk, etc.
Verder heeft deze televisie een ook een zeer gebruiksvriendelijk menu, waardoor je algauw de mogelijkheden van deze televisie leert kennen.
Kortom, een kind kan de was doen!

Overige opmerkingen
Deze LG televisie heeft ook veel energiebesparende opties. Deze opties zijn makkelijk te vinden en in te stellen. Denk aan: scherm uit kunnen schakelen met behoud van geluid, schermverlichting aanpassen, etc., etc.

Kortom, deze televisie van LG biedt absoluut waar voor het geld.
Het beeld is fantastisch te noemen. Ook is deze televisie zeer geschikt voor gaming.
Het enige negatieve wat ik over deze televisie kan schrijven, is dat het zappen wat langzamer is.
Maar persoonlijk heb ik hier niet heel veel last van.

Je krijgt geen spijt als je deze LG LCD TV koopt!

Heb jij ook een LG 32LF2500 Zwart?