DVico TViX HD N-1 Review

SijtsmaNewbie 13 mei 2010, laatste update op 13 mei 2010, 1.563 views

DVico TViX HD N-1

Pluspunten

• Kwestie van smaak maar ik was aangenaam verrast door het design van de mediaspeler.
  • Tussen alle rechthoekige kastjes eindelijk eens iets anders.
  • Update firmware gaat vlekkeloos. Na alle instellingen te hebben gedaan film selecteren en kijken maar.
  • Beeldkwaliteit zeer goed en ook geluid is helemaal niets mis mee.
  • Al met al een hartstikke leuk toestel voor een redelijke prijs. Prettige bijkomstigheid is de streaming mogelijkheid via LAN, hierdoor geen HDD naast het toestel. Opgeruimd staat netjes.

Minpunten

• Keuzemenu is even wennen en bepaalde instellingen moet je even door hebben.

Geluidskwaliteit Score: 5
Heb deze mediaspeler ondanks de vergelijkingen met een afvalbak, koffiebeker e.d. aangeschaft vanwege het design.
Bij deze speler is het een kwestie van, je vind hem geweldig of je vindt het helemaal niks.

Na een pricecheck op tweakers apparaat besteld bij Databyte en twee dagen later ontvangen.
Uiteraard direct na ontvangst aangesoten en firmware update gedaan.

Bedieningsmenu is redelijk overzichtelijk, bepaalde instellingen zijn wat lastig te vinden.
Als je dit echter eenmaal door hebt is het goed te doen.

Heb jij ook een DVico TViX HD N-1?

Heb op dit moment TVIX M-7000A, maar wil misschien overstappen naar TVIX M-6000 Plus (2e revisie met mogelijkheid True HD) , maar mijn vraag is stream je wel eens M2ts of Mkv;s 1080P /DTS(of full blue ray) die groter zijn dan 12GB ... gaat dat dan vlekkeloos ?
De sigmatel chip die in mijn TVIX M-7000A trekt dit niet door max throughput van max 45Mbit/s. De Realtek RTD1073 die in de N1 zit zou toch echt wel veel meer kunnen halen, en zie ook berichten voor de TVIX M-6000 die 98 Mbit/s haalt (RTD1283D chipset)
Ben nog best wel een newbie in de mediaspeler wereld, dus neem me niet kwalijk dat ik niet met alle termen op de hoogte ben.
Heb gisteren een Mkv van 10,5 GB gekeken zonder problemen. Grotere bestanden op dit moment nog niet voorhanden. Ik zal, wanneer ik een groter bestand heb kunnen afspelen, opnieuw een berichtje doen om te vertellen hoe dat ging. :)
Ben op dit moment nog steeds erg tevreden over de speler.
de M6600A kan dus full blue ray streamen i.i.g : <bron> http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24112
Inmiddels een aantal MKV's (1080p) afgespeeld van >18 GB zonder enig probleem.
Tijdens afspelen files de PC ook gewoon in gebruik door de kids.
Voor het gemak Logitech Harmony 525 erbij gekocht, lekker alles met 1 zapper bedienen.
Prima spelertje die N1 !! :P
Heerlijk verfrissend design met een hoogwaardige uitstraling.

Als ik mij niet vergis speelt hij ook dvd en blu-ray iso's met menu?

Met de covertArt ui en het feit dat je hem kan bedienen vanaf je iphone/ipod kan dit wel eens mijn nieuwe mediaspeler gaan worden..

Voor het geval iemand nog mocht twijfelen, hier een leuke review van dit product! :P