Acer Travelmate 8103WLMI Review

Klitse 21 februari 2006, 417 views

Acer Travelmate 8103WLMI

Pluspunten

• Grafische kaart (ATI Radeonx700)
  • Beeldscherm 15.4 inch WSXGA+ (1680 x1050)
  • Ingebouwde bluetooth module
  • Ingebouwde Card reader

Minpunten

• Usb poorten op ietwat onhandige plekken nl.3 aan de rechterkant ter hoogte van je usb muis, (er zit er ook nog 1 aan de linkerkant).
  • 2x256mb ddr2 geheugen
  • 4200 rpm HDD

Ik heb deze laptop vorig jaar aangeschaft en tot nu toe bevalt hij mij prima.
Vooral de hoge resolutie (1680 x 1050) en de grafische kaart (ati radeon x700) waren voor mij de grootste argumenten om deze laptop aan te schaffen.

De laptop wordt bij de ventilator wel warm maar deze zit links bovenin de laptop. Dus als je rechtshandig met je muis omgaat heb je er eigenlijk nooit last van.

Ik heb zelf de geheugenmodules (2x256mb ddr2) vervangen door 2x 512mb ddr2, dit omdat ik 512mb in totaal toch wat te weinig vond voor programma's als Photoshop die ik nog wel eens gebruik.
Ook de HDD heb ik vervangen door een sneller model.
Beide dingen waren erg makkelijk te vervangen door de 2 losse panelen er af te schroeven. (Kan iedereen)

Na deze 2 upgrades was de laptop precies zoals ik hem wou hebben. Ik werk er nu al bijna een jaar mee zonder problemen.
Accu is nog steeds prima +-3 uur.

Ook het design van deze laptop is een stuk beter dan mijn oude. (acer aspire 1356LCi).

Al met al ben ik dus erg tevreden over deze laptop. Een echte aanrader als je een groot budget hebt en veel mogelijkheden wilt.

Heb jij ook een Acer Travelmate 8103WLMI?