Specificaties 19" @ 1280x1024 (SXGA) (TN, 8ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 190C6FS Zilver Review

sajoku 21 februari 2006, 722 views

Philips 190C6FS Zilver

Pluspunten

• Goed prijs / kwaliteit verhouding
  • Mooie vormgeving
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Knoppen zijn wat smal
  • Smartcontrol werkt niet optimaal

Me oude scherm Iiyama HM704UTCa (CRT 17 Inch) begon rare kuren te vertonen. Flikkeren van het beeld, geen osd meer etc.
Zoals elke aankoop waarvoor ik flink in mijn buidel moet tasten, ging ik eerst reviews zoeken en schermen bij een aantal winkels bekijken.
Mijn eisen waren een 19inch TFT, en hij moet weinig ruimte in beslag nemen (maar dat doen ze in principe allemaal).
Na een kleine week heb ik besloten om voor de Philips 190C6FS te gaan. Deze heeft mijn inziens de beste prijs / kwaliteit verhouding.

Kleurweergave
De fotos en films die ik tot nu toe heb bekeken zien er erg goed uit. Voor het weinige photoshop wat ik doe, vind ik de kleuren ten opzichte van mijn oude CRT minstens net zo goed. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen expert ben op het gebied van de kleurweergave.
Je kunt ook de smartcontrol /auto functie gebruiken. Bij mij werkte dit echter niet echt optimaal vandaar dat ik alles handmatig heb ingesteld.

Ghosting
Ikzelf heb nog geen ghosting gezien. Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen. Ik heb diverse DVDs gekeken en Battlefield 2 erop gespeeld. Ik had verwacht dat de ghosting erg zou opvallen omdat ik van CRT naar TFT ben gegaan, maar ik heb er dus niks van gemerkt. Ik heb ingevuld dat er weinig ghosting is, omdat ik verwacht dat dit met bepaalde spellen zeker wel het geval is.

Contrast en Helderheid
Zodra je het scherm aanzet merk je meteen dat de instellingen niet optimaal zijn. Als je hier een tijdje mee aan de gang gaat, kan je het zelf heel goed instellen. Philips heeft software bij het scherm gedaan waardoor je de knoppen op het beeldscherm niet hoeft te gebruiken.
Het contrast en de helderheid zijn bij nu uitstekend.

Kijkhoek
Je kunt vanaf de zijkant nog wel zien wat er op het scherm staat, maar het is niet optimaal meer. De kleuren zijn niet meer natuurgetrouw.

Bouwkwaliteit
Ik verbaasde me over de bouwkwaliteit. Voor deze prijs had ik niet zon mooi afgewerkt scherm verwacht. Dankzij de vrij grote voet staat het beeldscherm erg stevig.

Vormgeving
Ikzelf vind het beeldscherm erg mooi. Al ben ik over het algemeen meer iemand die van een wat strakkere vormgeving (Boven en onder zijn rond afgewerkt) houdt ben ik erg tevreden.
Het zwart/zilver past mooi bij mijn Keyboard, Muis en Boxen. De felheid van het ledje is precies goed. De knoppen op het beeldscherm zijn wat smal, zoals in de andere review te lezen is. Al vind ik het niet echt storend hadden ze van mij toch wat groter mogen zijn.

Heb jij ook een Philips 190C6FS Zilver?

leuke ,

en zr informatieve survey.
Het is niet een super-uitgebreide user review,
maar dat is ook helemaal niet nodig.
Gewoon een informatieve survey met alle puntjes netjes op een rijtje besproken.
Alleen kom ik wat informatie te kort als het gaat om kwaliteit. Ik bedoel, de prijs is zeer laag, zoals jij zegt, ten opzichte van de (bouw)kwaliteit maar ik wil weten, aangezien ik speurend op zoek ben naar een 19" TFT, hoe het zit met de schermkwaliteit en dergelijke, want ik wil geen miskoop.

* waarom beoordeel je de vormgeving zo laag terwijl dat bij de + punten juist heel hoog wordt beoordeeld.
;)