Specificaties 24" • 1920x1080 (Full HD) • 75Hz • TN • 2ms - Bekijk alle specificaties

LG W2453V-PF Zwart Review

AtlonXP1800 13 mei 2010, laatste update op 13 mei 2010, 1.503 views

LG W2453V-PF Zwart

Pluspunten

• kleurweergave
  • contrast
  • geen ghosting

Minpunten

• goedkoop aanvoelende afwerking
  • stofmagneet
  • touch bediening
  • niet in hoogte verstelbaar

Na zo'n 5 jaar te hebben gewerkt met mijn 19" samsung 193P werd het eens tijd voor een nieuwe monitor. De samsung had ik destijds gekocht voor 550 euro, dit was toen een echte high-end monitor, maar de responsetijd van 20ms begon mij toch echt wel op te breken nu ik wat meer spellen speel. De W2453V kwam er in veel testen goed van af, en was bovendien niet duur (zeker vergeleken met wat ik ooit voor de 19"monoitor had betaald), dus de keuze was snel gemaakt.

De monitor is heerlijk groot, zaken als kleurweergave, contrast en responsetijd zijn prima in orde.
Wat mij wel wat tegenviel was de afwerking, waar mijn oude monitor echt uit het high end segment kwam, komt deze monitor dat duidelijk niet. De monitor is gemaakt van glimmend zwart pastic, en werkt als een enorme stofmagneet (helaas hebben in dit segment vrijwel alle monitoren een dergelijke afwerking).

De knoppen zijn met een soort van touch screen bediening onder in het scherm gebouwd, dat ziet er erg fancy uit, maar praktisch is het niet, je moet vaak meerdere keren drukken om bijvoorbeeld de monitor aan of uit te zetten. Daarnaast blijft de monitor ook staan knipperen als deze op stand by staat, wat van mij niet had gehoeven.

Al met al is het best een prima monitor, zeker gezien de prijs, maar de afwerking had in mijn ogen wat beter gekund.

• MSI R5770 Hawk
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een LG W2453V-PF Zwart?