1 review

OnePlus 7 Pro Protective Case Sandstone (7 Pro) Zwart

Specificaties Hard case (TPU) • OnePlus compatible - Bekijk alle specificaties

OnePlus 7 Pro Protective Case Sandstone (7 Pro) Zwart Review

AnonymousWP 18 juli 2019, 587 views

OnePlus 7 Pro Protective Case Sandstone (7 Pro) Zwart

Deze case doet prima werk. Deze case brengt je weer even terug naar de begintijd van OnePlus. Redelijk veel grip en een unieke look zoals je gewend bent. Helaas gaat dat gepaard met een ietwat hoge prijs en een wat mindere bescherming dan de meegeleverde transparante case.

Pluspunten

• Redelijk veel grip
  • Unieke look

Minpunten

• Prijzig voor een case
  • Uitsparingen aan de zijkant, dus geen bescherming

Kwaliteit Score: 4
Voor degenen die dit niet willen lezen, hier is een unboxing video die ik heb gemaakt:

In dit hoofdstuk zal ik het hebben over 2 cases: de TPU-case en de Sandstone-case.

Sinds de OnePlus 5T (alleen Amerikaanse mensen hebben de TPU al bij de 5), levert OnePlus een TPU-case(of meer herkenbaar: siliconen case) met zijn telefoons, en dit veranderde niet met de 7 Pro. Het afleveren van een case bij de telefoon is waarschijnlijk een van de beste dingen om te doen als bedrijf.

De eerste indrukken van deze case zijn goed. Het voelt niet zo solide aan, maar zodra je de case hebt aangebracht op de 7 Pro, voel je wel het verschil. Het voelt goed, bevat veel grip en ik denk dat het je telefoon kan beschermen als je het laat vallen (niets is natuurlijk gegarandeerd, dus verwacht dat het breekt als het de grond raakt met het scherm naar beneden).

Een ander voordeel van deze case is dat het ook de hoeken beschermt, vanwege de 'oren' op elke hoek. Een nadeel is echter dat de zijkanten niet hoog genoeg zijn om het scherm zelf te beschermen wanneer het de grond raakt met het scherm naar beneden gericht.

Zoals je in de volgende afbeelding kunt zien, heeft OnePlus duidelijk een uitsnede gemaakt voor de camera's (en flitser), microfoons, USB-C-poort, luidspreker en de alert-slider. De knoppen hebben een siliconenlaag:

De buitenkant:

Enkele foto's waarbij de 7 Pro zijn case draagt (klinkt alsof het een mens die een jas draagt :p):

Ik kreeg ook een ook een Sandstone-case bij de telefoon geleverd (let op dat deze niet bij je 7 Pro wordt geleverd). Sandstone is een van de dingen die OnePlus-telefoons uniek hebben gemaakt; de OnePlus One en Two hadden standaard een Sandstone achterkant, maar sinds de OnePlus X en 3 zijn ze overgestapt op iets anders. Gelukkig wil OnePlus haar klanten nog steeds dit gevoel teruggeven door Sandstone-hoesjes te maken voor al hun apparaten. Zelfs voor de iPhone 6(S) op dat moment.

De Sandstone-behuizing voelt iets anders aan dan je zou verwachten als je een OnePlus One of OnePlus Two hebt gebruikt; het voelt minder ruw aan en is (uiteraard, omdat het een case is) minder dik. Dit geeft minder grip, maar gelukkig nog steeds voldoende grip, en dat het er naar mijn mening behoorlijk slank uitziet.

In tegenstelling tot de TPU-case maakte OnePlus ook uitsparingen voor de knoppen in plaats van een laag op de knoppen. Helaas heb ik het gevoel dat de Sandstone-zaak niet zo veel bescherming biedt als de TPU-behuizing, vanwege de lagere kanten:

Heb je vragen, opmerkingen, of positieve feedback? Die zijn van harte welkom! Die kun je kwijt in de reacties :). Je mag me natuurlijk ook een privé bericht sturen.

Vond je m'n review leuk om te lezen, of heb je er wat van geleerd, of heb je een andere goede reden? Beoordeel dan mijn review met een 0, +1, +2 of +3. Zo motiveer je mij om door te gaan met reviewen.

Bekijk ook mijn andere reviews die ik heb geschreven: http://tweakers.net/productreview/user/590416/

Heb jij ook een OnePlus 7 Pro Protective Case Sandstone (7 Pro) Zwart?