MDT MDT256-333-4 Review

AtleX 20 februari 2006, 589 views

MDT MDT256-333-4

Pluspunten

• Lage prijs
  • Goede overclockbaarheid
  • Goede prestaties

Minpunten

• Overclockbaarheid lijkt beperkt te worden door hitteproductie

Stabiliteit Score: 4
MDT is een vrij onbekend, maar spotgoedkoop, merk geheugen. De weinige dingen die ik er op het moment van aankoop over kon vinden op internet waren erg positief, en gezien de prijs wilde ik de gok wel wagen.

Het geheugen
De opdruk op de chips zijn dusdanig licht dat ik er echt helemaal niets van kan maken. Ik weet dus niet welke geheugenchips erop zitten. Het uiterlijk is ook niet echt spannend, gewoon chips op een groen PCB. Niks geen heatspreaders of ledjes oid.

De specificaties zijn op papier ook niet echt geweldig. Exacte timings kon ik nergens vinden, alleen maar CL 2.5 op 166MHz of CL2 op 133MHz.

Overclockbaarheid
De overclockbaarheid is in 1 woord gewelidg. 166MHz CL2 was geen probleem, en toen ben ik langzaam de snelheid op gaan voeren. Pas bij 197MHz kwam ik in de problemen, dat heb ik dus bereikt met met als timings 2-3-3-7 en zonder voltageverhoging. Een zacht briesje van een 80mm casefan erover laten blazen was genoeg om de 200MHz te kunnen halen.

Prestaties
Read perfomance:
Stock (166MHz, CL2.5): 2481MB/sec
166MHz, CL2: 2521MB/sec
197MHz CL2: 2962MB/sec

Voor deze prijs (op het moment van schrijven kost 256MB PC2700 23,- euro) is het geweldig geheugen. Het clocked lekker over en presteert goed. Ook werkt het geheugen goed in verschillende moederborden.

Heb jij ook een MDT MDT256-333-4?

Goh lijkt de overklokbaarheid beperkt te worden door hitteproductie joh? Persoonlijk nog nooit van gehoord... |:(

In deze compu heb ik trouwens 2x 512MB zitten van MDT maar dat klokt helaas tot 180MHz