1 review

Garmin DriveSmart 55 & Digital Traffic (Europa)

Specificaties 5" scherm met kaart van Europa - Bekijk alle specificaties

Garmin DriveSmart 55 & Digital Traffic (Europa) Review

Hediplace 18 juli 2019, 809 views Product gekocht

Garmin DriveSmart 55 & Digital Traffic (Europa)

Goed produkt als je er meteen een MicroSD kaart bijkoopt...

Pluspunten

• Meerder opties voor verkeersinformatie
  • Verbinding thuis met WiFi
  • Iets groter beeld, deels randloos

Minpunten

• Bij eerste update meteen MicroSD kaart nodig
  • 12V stekker zit vast aan snoer

Mede ivm een behoorlijke grote aankomende autoreis hebben we de Garmin DriveSmart 55 (L)MT-D aangeschaft. Deze verkozen boven de iets goekopere LMT-S uitvoering omdat we dan tenminste de keuze zullen hebben om de verkeersinformatie danwel via Digital Traffic, danwel via onze mobieltjes op het navigatiesysteem binnen te krijgen. In bepaalde landen loopt de accu van een mobieltje al (veel) sneller leeg en vinden wij een continue Bluetooth-verbinding met de navi dan niet echt handig. Bovendien bestaat er een reële kans dat onze mobieltjes onderweg geen signaal zullen hebben en dus geen verkeersinfo zullen doorgeven aan de navi. Met Digital Traffic hebben we tenminste de keuze en zitten we altijd "safe".

Het is fijn dat je thuis deze navi met je Wifi kunt verbinden en kunt updaten zonder 'm aan je computer te hoeven koppelen. Wel is het zo dat de navi dan wel stroom moet ontvangen via z'n USB-kabel, dus in een speciaal stopcontact of.... aan je computer:-) Er zit dus geen "normale" stekker bij dit produkt. Ik blijf het daarnaast ook altijd nog jammer vinden dat de bijgeleverde 12V stekker een geheel is met het snoer en dat je deze niet eraf kunt trekken om vervolgens een kabel met USB stekkertje te hebben. Nu moet je opletten dat je het apart bijgeleverde (redelijk korte) USB-kabeltje ook altijd bij de hand hebt. Tegenwoordig hebben we al zoveel snoertjes en Garmins lijken overigens alleen hun eigen bijgeleverde snoertjes te ondersteunen.

Ik ben verder tevreden over de navigatie, die inderdaad "gebruiksklaar" geleverd wordt. In mijn geval bleek er wel een nieuwe update aanwezig te zijn, die ik meteen maar wilde uitvoeren op de gloednieuwe navigatie. Wat ik toen echt vervelend vond is dat de Garmin meteen erover begon te jengelen dat het toch wel heel erg verstandig was om er dan wel een MicroSD kaart bij in te doen. Geen goede start bij een allereerste update...je zou mogen verwachten dat je gloednieuwe aparaat toch wel enige tijd vooruit kan met zijn eigen ingebouwde geheugen. Not. Eigenlijk komt het erop neer dat je dus beter meteen maar een MicroSD kaart erbij moet aanschaffen als je er geen een hebt liggen, zoals ik. De berichtgevingen over de max grootte van de MicroSD voor in het apparaat zijn verschillend; 32 GB of 64 GB. Ik ben uiteindelijk maar begonnen met een 32GB. Toen deze erin zat kon ik probleemloos de update uitvoeren, die veel korter duurde dan de 3,5 uur die de Garmin in eerste instantie aangaf. Maar korter is altijd beter dan langer :-D

Verder: een fijn touchscreen, mooie menu's met diverse opties en de mogelijkheid om vanaf je mobieltje al van te voren een bestemming door te geven aan de navigatie.

Heb jij ook een Garmin DriveSmart 55 & Digital Traffic (Europa)?