Acer V233HB Zwart Review

Oentje13 12 mei 2010, laatste update op 12 mei 2010, 502 views

Acer V233HB Zwart

Pluspunten

• Prima scherm, voor een lage prijs
  • Geen pixeldefecten

Minpunten

• Staat ietwat gammel
  • VGA-poort

Dit is mijn eerste review hier, dus a.u.b.niet te hard bashen ;)
Ik heb de Acer v233HB al ong. een jaar en hij bevalt me prima. Ik zal mijn beoordeling even toelichten d.m.v. een paar punten.

Featureset
Als je de doos openmaakt, zitten er de volgende dingen in:
-Het scherm zelf.
-Voedingkabel
-DVI naar VGA connector

De monitor heeft de volgende specs:
Schermdiagonaal: 23"
Schermratio: 16:9
Max. Resolutie: 1920x1080
Contrastratio:40.000:1
Responstijd: 5ms
Connectie: VGA
Op zich zijn dit prima specs.

Helaas zit er geen DVI of HDMI op.
Wat wel fijn is, is het menu. Er zijn vooringestelde profielen, waardoor je hem op filmmodus kan zetten, of 's avonds kan je hem op donkermodus zetten, wat erg rustgevend is voor je ogen.
Daarom dus 3 sterren voor de featureset.

Gebruikerservaring
De gebruikerservaring is prima bij dit scherm. Helder beeld, zeer scherp. Ik heb geen last van ghosting. Ik speel veel games en kijk veel HD films, en ik denk dat dit scherm het prima haalt bij een HD scherm van 400 euro. Ik heb het scherm al een jaar en gebruik hem intensief, maar ik heb nog geen dode of luie pixels kunnen ontdekken. Ook is de grootte van het scherm heerlijk. Je krijgt echt het gevoel er helemaal in te zitten. Voor werk is het ook prima, je kan een browserscherm en een wordscherm naast elkaar openhebben. Hoewel er een VGA poort in zit, doet hij denk ik weinig onder voor andere modellen met een DVI/HDMI aansluiting.

Bouwkwaliteit
Hij doet een beetje gammel aan. Je kan hem een beetje wiebelen, maar hij zal niet van z'n pootje afstorten.Het scherm voelt stevig aan.

Vormgeving
De vormgeving is simpel en basic, maar hij ziet er niet lelijk uit. Voor de prijs mag je ook niet klagen over hoe hij er uitziet vind ik.

De Acer v233HB is een prima scherm voor een prima prijs. Ik heb hem voor 170 euro(incl. verzendkosten) op de kop weten te tikken, wat ik erg vind meevallen voor een 23" full-HD scherm.

Algemene Indruk
Dit scherm is prima voor mensen die niet heel veel geld uit willen geven, maar toch een fatsoenlijk HD scherm willen. In ieder geval kan ik hem iedereen aanraden, tenzij je liever gaat voor de supergoede kwaliteit. In zijn prijsklasse is het een prima scherm.

Heb jij ook een Acer V233HB Zwart?

170€ vind ik nog aardig wat voor een scherm met alleen een VGA aansluiting hoor. :?
Vind je? Ik vind het wel meevallen. Overigens was de 170 incl. verzendkosten, en was het scherm 150 euro of zo. Ook merk je verder weinig verschil tussen een DVI scherm en dit scherm met VGA. En als je even in de pricewatch kijkt is het een van de goedkoopste met een VGA aansluiting

[Reactie gewijzigd door Oentje13 op 12 mei 2010 18:06]

Alle, behalve deze Acer, hebben daarnaast ook nog een DVI. 8)7
Bij een (full) hd scherm mag je toch wel minstens een hdmi aansluiting verwachten, dvi zit dan ook er op, maar alleen vga is toch echt niet meer van deze tijd, je hebt door het analoge signaal toch altijd nog last van input lag, dat is niet zo fijn bij scenes waar veel beweging inzit, dan heb je toch liever minstens een dikke digitale dvi kabel
Ik heb dit scherm ook. is prefect schermpje! kijk veel films op het scherm, maar totaal geen last van het bovenstaande. :)