Specificaties 2" scherm met 16GB opslag - Bekijk alle specificaties

Archos 2 Vision 16GB Rood Review

Gman 11 mei 2010, laatste update op 11 mei 2010, 717 views

Archos 2 Vision 16GB Rood

Pluspunten

• Hij is erg licht
  • Accu gaat voor zo'n klein spelertje lang genoeg mee (+-10 uur)
  • Snel en makkelijk opladen via USB

Minpunten

• USB 1.1 Snelheid (Zzzzz)
  • Bij koud weer (onder nul) gaat ie vastlopen, alleen het nummer niet het hele apparaat.
  • De touch slider
  • Index functie werkt slecht
  • Geen updates te vinden bij de fabrikant

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik wilde een Flash speler die ik met een SD kaart ook nog kan uitbreiden. Liefst met zoveel mogelijk opslagcapaciteit al onboard, toen kwam ik op deze speler uit.
De touch functie had ik liever niet maar voor de rest voldeed deze aan al mijn wensen, vooral de SD kaart uitbreiding was een lastige eis.

Al snel kwam ik erachter dat de snelheid USB 1.1 is, dit vind ik echt NIET meer kunnen anno 2010.
Een apparaat met 16 gigabyte opslag volgooien gaat zo wel erg lang duren dus.

Index functie (zoekent op artiest, album, etc) werkt niet bij grote hoeveelheden mp3's, je krijgt dan de hele index vol met 1 artiest of album.
Ik heb de mp3 tags bekeken maar deze staan goed.

Boven een x aantal gigabytes (ik geloof 6~7) raakt ie het spoor kwijt en moet hij gaan indexeren bij het opstarten. Dit duurt lang en je begint telkens weer in het startscherm i.p.v. het laatste nummer wat je geluisterd had.

De touch slider is echt irritant, werkt niet goed, of langzaam of hij pakt je vinger helemaal niet.
Een knopje werkt vele malen sneller.

Al met al moet ik dit apparaat toch afraden, en als je m al koopt, neem dan de 8gb variant.

Heb jij ook een Archos 2 Vision 16GB Rood?