Specificaties Actie-game voor de Wii - Bekijk alle specificaties

Monster Hunter Tri, Wii Review

Joggum 11 mei 2010, 399 views

Monster Hunter Tri, Wii

Pluspunten

• Wii technisch redelijk grafisch
  • Laad tijden

Minpunten

• Controler (orignial Wii)
  • Tekst niet leesbaar
  • gameplay
  • Point of view

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 1
Geluid Score: 3
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 1
Pffff. Rustig. Ik kan me hier zo over opwinden. Maar ik zal het proberen een beetje gestructureerd te doen.
Ik vind het prettig te zien waar ik loop. Dit kan dus niet. Het had mooi geweest als je met de nunchuck had kunnen sturen en tegelijk vooruit blijven kijken als in een fps. Nu ben ik genoodzaakt te vooruit te lopen met de nunchuck en sturen met de controller. En dan moet je nog de c knop indrukken om vooruit te blijven kijken. En als je in het heetst van de strijd bezig bent, komt het bloed onder mijn nagels vandaan. Bovendien, op het moment dat je de c knop indrukt om vooruit te kijken loop je de verkeerde kant op. Dat dan weer wel.
Het zou best kunnen dat als ik wat faq's bezoek er andere settings mogelijk zijn, maar ik ga naar de opties, en kan kiezen uit type1 of 2. Hoe zou ik moeten weten wat het verschil is? Ik wil spelen, niet eerst een paar uur aan faqs lezen en dan maar testen.
Dan de gameplay. Zo traag. Je kan ongeveer eens per minuut, ik overdrijf, de adrenaline, van de boosheid op zo'n slechte game, stroomt nog door mijn lijf, maar een game van 20jaar geleden, turn based, was nog 20x sneller, een aanval uitvoeren. Daarbij weet je dus niet meer waar je staat en is een hit geluk, en verdedigen praktisch onmogelijk.
Dan moet je ondertussen met de c knop nog een upgrade selecteren, kijken waar je loopt, een uitgang zoeken. en je bent alweer dood. Want voordat je de 1knop gekozen hebt....
De text is praktisch onleesbaar. Ik heb geen bril, geen lenzen. Ik kan natuurlijk een betere kabel kopen, maar als ik op tv de ondertiteling goed kan lezen, moet dat in een game als deze ook realizeerbaar zijn.
De tussen filmpjes zijn niet te onderbreken. Alsof ik ze na 1x gezien te hebben nog een keer wil zien. Misschien wel, maar geef me aub de keuze.
De inventory items zijn alleen te sorteren op 1 voorgeprogrammeerde wijze. Wow, ik verlang naar WoW. Bovendien is de wereld van wow zo veel groter, geinspireerder en groter.
Loop 10meter en je laat alweer een nieuwe zone. Dit zal je waarschijnlijk ook tot je voordeel moeten gebruiken maar loading screen werken op mij als een rode lap op een stier.
Het zou willekeurig moeten zijn, maar je vind mijnen, kruiden en andere artefacts steeds op de zelfde plek. Bovendien nodigt te beperkte omgeving totaal niet uit om op onderzoek uit te gaan. Er is niets extra's te vinden voor de onderzoekende geest.
Je kan ook niet buiten de vooruitbepaalde paden treden.
Aan de andere kant kan je al meteen in het spel allerlij wapens en bescherming uitkiezen. Een beetje begeleiding in de voortgang zou ik wenselijk vinden. Ik heb nu het gevoel dat ik met een spreadsheet ernaast moet gaan zitten om aantekeningen te maken. Welke combinaties maken welke wenselijke bommen, uitrustingen, etc.

Misschien is dit een prachtige game, Wii grafisch in acht genomen, met een klassieke controler, en spraak, voor kinderen van 6 to 12. Die geen WoW mogen spelen, Maar zo toch online een uurtje kunnen samen spelen.
Maar met de orginele controler, in je eentje, werkt het voor geen meter. En het is jammer want dat was niet nodig geweest. Gewoon vooruit kunnen blijven kijken en sturen met de nunchuck. Beter opties voor de knoppen toewijzing. En een beter trainings programma.

Ik heb dit nog een paar keer overgelezen, sorry voor de d's en de t's. Heb geprobeerd zo veel mogelijk anglicisme en germanisme te voorkomen. dat dan weer wel.

• Wii
  • Wii Clasic Controler

Heb jij ook een Monster Hunter Tri, Wii?

Dit is juist één van de betere spellen van de Wii. Tekst is gewoon prima leesbaar.. het klopt dat het van een grotere afstand wat moeilijker is maar voor mij is het nog van 3/4 meter prima leesbaar op een oude tv. Het spel speelt echter wel 1000x fijner met een Classic Controller, dit wordt ook gewoon aangeraden op andere websites. Gameplay is ongelofelijk goed vanuit mijn oogpunt en PoV is met de Classic Controller makkelijk regelbaar :)!

Dus samengevat, speel het spel is met de classic controller!

ps. Tijdens het spelen leggen ze veel uit, dus ook veel met de 'mensen' praten in het dorp.. die leggen verschillende speelstijlen etc uit! En er staan veel dingen in je Hunter Notes

en inderdaad dit is een ongelofelijk slechte review :D

[Reactie gewijzigd door Woesjah op 11 mei 2010 22:08]

Een van de slechtse reviews die ik ooit heb gelezen :D

Kan je niet zo'n andere controller lenen?
Je bent iig net zo negatief over het spel als ik over de tv-reclame. :P
Wat is dat een kut reclame zeg.