Razer Mamba 5G

Specificaties Radiogestuurde muis en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Mamba 5G Review

Bas_f 11 juli 2019, laatste update op 11 juli 2019, 103 views Product gekocht

Razer Mamba 5G

Typisch Razer. Mooi aan de buitenkant, maar er mankeert vanalles aan.

Pluspunten

• Mooi
  • Degelijk
  • Ergonomisch

Minpunten

• Loopt af en toe vast
  • Slaapstand is traag

Ik gebruik deze muis nu enkele maanden. Hiervoor had ik een Microsoft Sculpt muis, die letterlijk vele maanden met een paar batterijen deed en het altijd deed.
Deze muis doet een ruime dag met een batterijlading. Als je 'm 's avonds niet vergeet in het dockingstation te hangen, dan is er niks aan de hand. Vergeet je dat wel, dan moet je de volgende dag het draadje in de muis steken. Wel erg fijn dat dat gewoon kan.
De muis loopt af en toe vast. In bedrade modus minder als op batterij, maar dan alsnog een keer of 5 tot 10 per werkdag. En met vastlopen bedoel ik dat hij ongeveer 3 tot 5 seconden niet meer op beweging reageert. Het scrollwieltje en de knoppen doen het dan nog wel. Wanneer hij op z'n interne accu draait, dan gaat de muis na een korte tijd in slaapstand (en is de RGB verlichting minder fel). Uit slaapstand halen kan door 'm even heftig te bewegen of een knop in te drukken. Daarna is het weer 3 tot 5 seconden wachten voordat ie 't doet. De voorgenoemde Microsoft muis deed het altijd gelijk. Het lijkt wel alsof ik op de fade-in animate moet wachten van de rgb-leds. Vastlopen gebeurt in accu-modus nagenoeg altijd wanneer ik van ondergrond wissel. Dus bijv. van muismat naar bureau en andersom.
De klikgevoeligheid van de twee bovenste knoppen is instelbaar, maar ik merk dat ik daar weinig behoefte aan heb. De fabrieksinstelling is goed genoeg voor mij. De klikgevoeligheid van de twee knopjes aan de zijkant is daarentegen weer wat te licht en had ik graag zwaarder gehad. Ik druk nu af en toe per ongeluk de "back" knop in.
De DPI is instelbaar met de twee knopjes onder het scrollwieltje. Dit is denk ik de meest nutteloze feature van de muis. Ook in games gebruik ik het helemaal niet of beter gezegd: heb ik het nog nooit nodig gehad.
De bouwkwaliteit en het uiterlijk van de muis en het dockinstation zijn verder prima.

Al met al een typisch Razer product. Mooi, maar net niet af en enkele gebreken. De premium prijs maakt dat dit echt niet door de beugel kan, wat mij betreft. Dit was het laatste Razer product wat ik ooit zal kopen. Volgende keer weer een Logitech of Microsoft muis.

Heb jij ook een Razer Mamba 5G?

Een muis van 141 euro die 5 tot 10 keer per dag vastloopt en die 3 tot 5 seconden nodig heeft om uit slaapstand te komen moet in de prullenbak geflikkerd worden. En die muis mag best 1 ster in je review krijgen. Wat een tyfusding.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games